Bemutatta az Alpitronic a 400 kW-os töltőjét

0

Németországban egyre jobb elektromos autótulajdonosnak lenni. Az ottani autóvásárlók egyre jobban keresik az elektromos modelleket, ezért Norvégia után ma már Németország az európai elektromos meghajtású új autók piacának motorja.

A sok elektromos autó mellé pedig egyre komolyabb töltőhálózat létesül. Legyen szó a töltőpontok számáról, vagy éppen az ott található oszlopok teljesítményéről. Nemrég jelentette be a Shell, hogy nemsokára 360 kW-os DC villámtöltőkkel fogja megszórni az országot az ABB saját fejlesztésű és gyártású Terra 360 típusú oszlopaival. Kapitány István, a Shell elektromos autós üzletágának globális vezetője elmondta, ezek a töltők hamarosan más piacokon is megjelennek. Reméljük, hogy Magyarországon is.

Most pedig az olasz Alpitronic jelentkezett be és egy LinkedIn posztban kezdte el promózni új töltőoszlopát, a HYC400-at. Melynek nevéből sejthető, hogy itt bizony 400 kW teljesítményről beszélhetünk. De itt nem ér véget a poszt, a főbb kulcspontokon túl (400 kW folyamatos teljesítmény, 97 százalékos hatékonyság, megosztás esetén 2×200 kW teljesítmény) arról is tudomást szerezhet az olvasó, hogy a célpontjuk az új termék kapcsán Németország, pontosabban a bekerülés a Deutschlandnetz nevű töltőtelepítési projektbe.

Tavaly nyáron a német kormány nyilvánosságra hozta az országszerte több mint ezer gyorstöltőparkot magában foglaló „Deustchlandnetz” (német hálózat) terveit, amelyre kétmilliárd eurót kívánnak rendelkezésre bocsátani. Itt a kormány előírja, hogy minden töltőállomáson legyen két töltőpont, ahol egyszerre két jármű tölthet és töltőpontonként 200 kW névleges töltési teljesítménynek kell rendelkezésre állnia. Az Alpitronic pedig a fenti poszttal megerősítette, hogy új töltőállomása megfelel ezeknek a követelményeknek is.

Az Alpitronic vállalatnak nem ez az első töltőoszlopa. A tavalyi év végén rukkoltak elő a HYC300-as oszlopukkal, ami egy autót 300, míg kettőt egyenként 150 kW-al képes tölteni. Németország Rajna-Ruhr vidékén már most is 26 ilyen HYC300 teljesít szolgálatot és nem hallani problémákról. Látható tehát, hogy a német töltőhálózat folyamatosan próbálja tartani a haladás ütemét az autók számának és az igények növekedésének kapcsán.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!