Az utóbbi hetek, hónapok eseményei és az ellátási láncbeli problémák folyamatosan gyötrik az autógyártókat. A Mercedes-Benz is érzi a nyomást, ugyanis a csillagos márka is bejelentette, hogy meglehetősen nehezen tud lépést tartani az elektromos autók iránti növekvő kereslettel.
A Mercedes jelenleg az új modellek bevezetésével párhuzamosan elektromos al márkáját az EQ-t erősíti. Ezeknek a többsége teljesen elektromos padlólemezre épül azonban vannak olyan modellek melyek a belsőégésű autók elektromosított változatai. A Mercedes legolcsóbb tisztán elektromos autója az EQA, ami Magyarországon 21,7 millió forinttól indul és az elektromos szabványok szerint meglehetősen megfizethető ezzel az árral. Különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy ez egy prémium elektromos SUV.
A napokban megrendezésre kerülő Financial Times Future of the Car konferencián a Mercedes-Benz vezérigazgatója, Ola Kallenius az aggodalmát fejezte ki, hogy a csillagos márka talán nem lesz képes olyan gyorsan szállítani az elektromos autókat, ahogyan azt szeretné. Arra a kérdésre, hogy ez azért van-e, mert a kereslet nagyobb, mint a kínálat, amit más gyártók, például a VW is felvetett, Kallenius így válaszolt: „Ez nagyrészt ránk is igaz.”
Már korábban intézkedtünk, hogy figyeljük az árrésünk minőségét és az árképzési erőnket. Ebből a szempontból a kínálati korlátok olyanok voltak, mint egy nem kívánt kísérlet.”
Továbbá a vezérigazgató elárulta, hogy az EQ termékcsaládot a vásárlók nagyon jól fogadták. „Óriási a kereslet és mindent megteszünk annak érdekében, hogy az elektromos autókat a lehető leggyorsabban eljuttassuk a vásárlókhoz.” Kallenius azt is megerősítette, hogy a Mercedes végleg eltávolodik a kisebb autók gyártásától és a jelenlegi A-osztály már nem is kaphat új generációt. Hozzátette, hogy „már az ellátási nehézségek kezdete előtt világossá tettük, hogy stratégiánk nem a volumen, hanem az érték az ügyfeleink és a vállalat számára.”