Leapmotor C01, egy újabb kínai elektromos szedán

0

A kínai elektromos autógyártó, a Leapmotor bemutatta a C01 tisztán elektromos sorozatgyártott szedánját. A premierrel nemcsak a műszaki adatok, hanem az árak is napvilágot láttak.

Folyamatosan jelennek meg Kínában az újabbnál újabb autómárkák, akik elektromos autók gyártásával foglalkoznak. A legújabb jelentkező neve Leapmotor és első modelljük meglepő módon nem egy crossover/SUV, hanem egy szedán. Azt mondjuk tudni kell, hogy a szedán forma hagyományosan kedvelt Kínában.

A premierre ezen a héten kedden került sor Kínában és már most van lehetőség az előrendelések leadására, amennyiben valakinek elnyerte a tetszését a C01 néven bemutatkozott elektromos szedán külső kinézete és tudása. A kezdőár 180 000 jüan, ami nagyjából 26 700 dolláros árnak felel meg. Aki pedig mindenből a maximumot akarja, annak legrosszabb esetben is 270 000 jüant kell letenni az asztalra.

Kinézetét tekintve ez egy 5 méter hosszú elektromos autó, amiből összesen öt felszereltségi szint és négy hatótáv közül válogathatja össze a vásárló, hogy mit szeretne: 500, 606, 630 és 717 km a kínálat. A Leapmotor C01 egyik nagy jósága, hogy ebben az autóban is olyan megoldás van, melynek révén az akkucellákat tartalmazó modulok közvetlenül az alvázban kaptak helyet (CTC – Cell To Chasis), hasonlóan a Tesla strukturális akkupakkjához. Ezzel 20 százalékkal kevesebb alkatrészt kell beépíteni, 15 kilóval kevesebb az autó tömege és 14,5 százalékkal kevesebb hely kell az akkumulátoroknak. Méret szerint 5050 mm hosszúság, 1902 mm szélesség és 1509 mm magasság várja a C01 vásárlóit.

Technológia szempontjából két elektromos motor található a Leapmotor CO1-ben, melynek hatékonysága 88,5 százalékos. A tömege 85 kg és 200 kW teljesítményt képes előállítani, maximum 500 Nm nyomaték mellett. A mérnökök szerint a motor élettartama 1 millió km. A 0-100 km/h gyorsulás 3,66 másodperc alatt van meg.

Az autó utasterében is finomságok várják a vásárlót, hiszen az autó lelkét egy Qualcomm Snapdragon 8155 chip adja, ami többek között az utastér 3 kijelzőjét is kiszolgálja. Ehhez csatlakozik egy arcfelismerő rendszer, ami az autó elindítását könnyíti meg, ugyanakkor biztonságosabbá is teszi azt, hiszen nehezebb ellopni. A C01 fedélzeti rendszere Android-alapú, ráadásul 2024-től az autóban az NVIDIA Orin-X csipje teljesít majd szolgálatot.

Az autóban összesen 23 vezetőt segítő asszisztens funkció található, ráadásul az autót magas fokon integrálták napjaink okostelefonos és viselhető technológiás megoldásaiba. Például Apple Watch alkalmazás is lesz a C01-hez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!