A Nissan 1991-ben mutatta be első teljesen elektromos autóját a Nissan FEV Conceptet, ami akár 250 kilométert is meg tudott tenni egyetlen töltéssel.
A Nissan meglehetősen korán felismerte az elektromobilitásban rejlő kiaknázatlan lehetőségeket. Úttörő volt egy olyan elektromos autó, a Leaf megalkotásában és piacra dobásában ami nem egy meglévő modellre épült. Azonban a Nissan már jóval az első Leaf-vázlat előtt bemutatott egy tisztán elektromos autót. Egészen pontosan 1991-ben a Tokiói Autószalonra vitte el az első „modern” elektromos autóját amit nemes egyszerűséggel csak Nissan FEV (Future Electric Vehicle) Conceptnek nevezett el.
A Nissan FEV egy stílusos, áramvonalas kupé volt ami nem úgy nézet ki mint az akkori golfkocsikra emlékeztető elektromos autók egyike. A lenti képen jól látható, hogy néhány stílusjegyet sorozatgyártott Nissanoktól kölcsönöztek a tervezők, mint például a Z32 Fairlady Z aerodinamikus fényszóróit. A FEV mindössze 0,19 Cd légellenállási együtthatóval rendelkezett.
Az autószolonról készült kísérő prospektusban a Nissan úgy írta le a FEV koncepciót, hogy „egy olyan elektromos elektromos autót készítettünk, amely a mindennapi életben is használható.”
A Nissan nagy jövőt látott az elektromos tanulmányban, de végül úgy döntött a japán autógyártó, hogy nem küldi sorozatgyártásba az elektromos autót. Ugyanis az 1990-es évek elején-közepén valószínüleg nem fogyott volna jól a sorozatgyártott FEV modell, mivel a piac nyilvánvalóan nem állt készen az elektromos autók üzemeltetéséhez szükséges kompromisszumokra. Tekintve, hogy az üzemanyag is rettentően olcsó volt és egyáltalán nem voltak ösztönző erők egy elektromos hajtásra.
Pedig hatótávban nem volt gyenge a Nissan FEV, ugyanis a Nissan szerint akár 250 kilométert is meg tudott tenni egyetlen töltéssel. A prospektusban az állt, hogy Tokióból elég ekkora hatótáv eljutni Hakonébe, ami a nyaralók és a túrázók kedvelt hegyi úti célja. A FEV végsebessége a 130 km/h-t is elérte. Az egyetlen terület ahol a modern elektromos autók porba gyalázták volna az a gyorsulás volt, ugyanis a Nissan szerint 20 másodpercbe telt míg 0-ról 100 km/h-ra gyorsult a FEV Concept.
Az energiát egy nikkel-kadmium akkumulátorcsomag adta, amely egy új, nagy indukciós kompakt villanymotorhoz és egy regeneratív fékrendszerhez volt kapcsolva. Az áttörést jelentő technológia az SQC vagy Super Quick Charge volt, amely 200 V-os csatlakozón mindössze 6 perc alatt az akkumulátor kapacitásának 40 százalékát fel tudta tölteni. A szokásos japán 100 V-os fali aljzatból történő rendszeres töltés 8 órát vett igénybe, hogy teljesen feltöltse az akkumulátort.
Továbbá a Nissan arra is gondolt, hogy kímélje az akkumulátort. Éppen ezért a FEV tetején egy napelemet is elhelyeztek ami az audiorendszert és a hőszivattyús klímát táplálta.
A tömeg csökkentése érdekében alumíniumot használtak mindenhol. Az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat egyedileg készítették a koncepcióhoz. A FEV-ben talán az volt a legmeglepőbb, hogy mennyire hasonlított a korszak kompakt kupéjaihoz.
Összességében a FEV egy stílusos, használható EV volt. Vagy legalábbis az lett volna, ha gyártják. Sajnos ezt már nem fogjuk megtudni, de ha a Nissan úgy döntene, hogy ma elkészíti, akkor remekül nézne ki. Újszerű, kategóriameghatározó elektromos autóként szolgálna egy olyan időszakban, amikor minden autógyártó szeretne egy crossoverrel belemerülni a villamosítás medencéjébe.