Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Technológiai igazgatója szerint nem mostanában lesznek olcsóbbak a tisztán elektromos autók.
A belsőégésű modellek még mindig jóval olcsóbbak, mint egy ugyanolyan tisztán elektromos autó. Ez a trend minden autógyártónál megfigyelhető. Azt tudjuk, hogy az új technológia mindig drága. Azonban ahogy a technológia fejlődik és egyre jobban elterjed, úgy az anyag- és gyártási költségek csökkennek.
Mindez azt jelenti, hogy az elektromos autó és a belsőégésű motorral hajtott járművek árainak a közeljövőben ki kell egyenlítődniük. Mégpedig azért mert az elektromos autók gyártási költségei az idő előrehaladtával tovább csökkennek. Most pedig jöhet a nagy kérdés, hogy mindez megtörténik-e és mikor.
A Road & Track hírportál megkérdezte Markus Schäfert, a Mercedes-Benz technológiai igazgatóját a kialakult helyzetről. Schäfer viszont nem volt túlságosan optimista az elektromos autók árának alakulásával a jövőben. Az igazgató az 50 dolláros kilowattonkénti költséget említi, mint olyan mérőszámot, amelyet az elektromos autók elérhetnek, hogy pénzügyileg megfeleljenek a belsőégésű motoroknak. Röviden, nem látja, hogy az akkumulátoros energia elérhetné ezt a célt, vagy akár csak megközelíthetné azt.
Schäfer kiemeli, hogy a jelenlegi akkumulátortechnológia a megnövekedett felhasználás ellenére sem fizethető meg. Ezért a fejlesztés folyamatban van, hogy jobb megoldásokat találjanak, de ez lényegében nullázza az új akkumulátortechnológia autókba való beépítésének evolúciós folyamatát. Schäfer a nyersanyagok bányászati kapacitását is potenciális problémaként említi. Majd szkeptikus következtetést von le az elektromos autók árának további csökkenésével kapcsolatban. „A 100 dollár vagy euró alá csökkenő kilowattonkénti ár hosszabb időt vehet igénybe.”
Hogy mennyi időbe telik mindez, azt az igazgató sem tudta megmondani. Az viszont biztos, hogy a Mercedes-Benz 2030-ra teljesen elektromos márka akar lenni. A nagy kérdés az, hogy addig csökkenni fog-e az akkumulátor ára vagy megérkezik a régóta várt forradalmian új akkumulátortechnológia. Mert ha nem, akkor az új autót vásárlók a jelenleginél is drágább jövő elé nézhetnek.