2022 januárja és márciusa között a müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 596 907 darab új autót értékesített, amelyben a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját 149,2 százalékkal nagyobb érdeklődés övezte, mint egy évvel korábban.
A BMW Group több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el 2022 első negyedévében, mint az előző esztendő megegyező időszakában. A 35 289 darab zéró emissziójú autó a 2021 első negyedévében produkált értékesítési teljesítmény 149,2 százaléka.
A müncheni központú vállalatcsoport a január és március között eltelt három hónapban a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is 35 289 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített, amellyel a tavalyi esztendő tükrében több mint megduplázta (+149,2 százalék) első negyedéves értékesítési teljesítményét. Az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítéséhez legfőképp a BMW iX és a BMW i4 járult hozzá, amelyek a bajor prémiummárka ügyfelei számára hamarosan a világ összes piacán elérhetővé válnak. A 2022-es évre a BMW ismét célul tűzte ki, hogy az előző esztendőhöz képest megduplázza tisztán elektromos meghajtású autói értékesítési mennyiségét.
„Egyértelműen az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítésére koncentrálunk. Az első negyedévben tovább fokoztuk a 2021-ben beindult értékesítési lendületünket és tökéletes úton haladunk afelé, hogy a tisztán elektromos meghajtású modellek elé 2022-re kitűzött növekedési céljainkat maradéktalanul teljesítsük” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Érzelmekben gazdag, innovatív termékeink és minden igényt kielégítő hajtáslánc-technológiáink iránt világszerte töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik. Vonzó termékpalettánk, magas fokú gyártási rugalmasságunk és kiváló működési modellünk okán 2022-ben is a tavalyi esztendő kimagasló értékesítési eredményeit várjuk, a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is” – tette hozzá.
A BMW Group ezzel párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját tekintve is magasabbra helyezi a mércét: a vállalatcsoport gyáraiban idén már összesen 15 tisztán elektromos meghajtású modell lát majd napvilágot – az előszériás modelleket is beleértve –, amelyekkel a BMW Group a képviselt szegmensei mintegy 90 százalékát le fogja fedni.
Modellpalettája gyors bővülésének és a tisztán elektromos meghajtású újdonságok iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődések következtében a BMW Group arra számít, hogy 2022-ben a tisztán elektromos meghajtású modellek eladási mutatója jelentős mértékben növekszik, 2025 végére pedig célja, hogy több mint kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású autója guruljon a világ útjain.