Jelentősen felpörögtek az elektromos autó eladások Kínában

0

Igazán elképesztő elektromos autó eladásokat produkáltak Kínában, annak ellenére, hogy a február mindig egy jelentéktelen hónap szokott lenni.

A 2022-es év februárja igen szépen teljesített, leginkább az elektromos modellek értékesítése szempontjából. Az alábbi grafikon, melyet az Insideevs magazin munkatársai készítettek, gyönyörűen megmutatja mindezt nekünk.

Darabszámra 291 739 darab elektromos autót adtak el Kínában 2022 februárjában, ami 176 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az ilyen autók piaci részesedése is egyre magasabb az összes új eladásból. Jelenleg 20 százaléknál járunk, ebből 15 a tisztán elektromos modelleké.

Meghajtás szempontjából az alábbi a bontás februárra:

  • BEV: ~219 000 darab (15 százalékos részesedés az új eladásokban)
  • PHEV: ~73 000 darab (5 százalékos részesedés az új eladásokban)
  • Összesen: 291 739 darab (20 százalékos részesedés az új eladásokban, 176 százalékos bővülés)

Még komolyabb darabszámokat láthatunk akkor, ha a 2022-es év elsőkét hónapját vesszük együtt:

  • BEV: ~520 000 darab (14 százalékos részesedés az új eladásokban)
  • PHEV: ~150 000 darab (4 százalékos részesedés az új eladásokban)
  • Összesen: 665 824 darab (18 százalékos részesedés az új eladásokban)

Népszerűség szempontjából pedig az alábbi a Top10-es lista, a 2022-es év első két hónapjában összesen:

  1. Wuling Hong Guang MINI EV – 52 798
  2. BYD Song Pro/Plus PHEV – 35 468
  3. Tesla Model Y – 34 951
  4. BYD Qin Plus PHEV – 32 692
  5. Li Xiang One EREV – 20 682
  6. BYD Dolphin – 19 167
  7. BYD Han (BEV) – 18 993
  8. BYD Tang PHEV – 18 873
  9. Chery QQ Ice Cream – 16 426
  10. Changan Benni EV – 15 412

Végezetül érdemes megnézni azt is, hogy melyek a legerősebb autómárkák Kínában, az elektromos meghajtás tekintetében. Látható, hogy a Tesla volt itt is az úttörő szerepében, a helyi autógyárak gyorsan alkalmazkodtak a helyzethez és az új igényekhez. Ennek fényében még a Tesla Giga Sanghaj bődületes termelési számait is képesek voltak túlszárnyalni. Azt azonban tudni kell, hogy az itt készülő autók nagy része ma már exportra készül.

  • BYD: 27,1%
  • SAIC: 13,7% (ide értve a SAIC-GM-Wuling vegyesvállalatot is)
  • Tesla: 6,4%
  • Geely-Volvo: 5,1%
  • Chery: 4,6%
  • Volkswagen Group: 4,3%
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!