Hatszáz kilométeres hatótávval érkezett meg a Lotus Eletre

1

A brit székhelyű sportautó-gyártó, a Lotus Cars hivatalosan is bemutatta a régóta takargatott „132-es típusú” elektromos autójának, a Lotus Eletre SUV részleteit.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Lotus is az elektromobilitásban látja a jövőt. A brit márka első, tisztán elektromos autója az Eletre egy új szakaszt nyit a márka történelmében. Az a márka, melyet mindig a könnyű sportautókkal hoztak összefüggésbe most egy új közönséget próbál meghódítani.

Az Eletre a Lotus első SUV-ja, valamint első ötajtós autója és egyben az első sorozatgyártásra érett tisztán elektromos autója is egyben. Igaz, az elvárások magasak és az Eletre modellt az összes jövőbeli Lotus atyjává koronázzák már most. Tekintélyes külsője 5,10 méter hosszú, 2,13 méter széles és 1,63 méter magas. Hogy egy kicsit pontosabbak legyünk, a Tesla Model X-nél közel 7 centiméterrel hosszabb.

 A karosszéria több részletében az Emira (az utolsó benzinmotoros Lotus) és az Evija elektromos hiperautó aerodinamikai megoldásain alapul. Az orr lapos és rendkívül széles, vékony, vízszintesen kidolgozott LED-es fényszórókkal.

A lökhárító aljén egy háromszög alakú panelekből álló aktív hűtőrács látható, ami kinyílik. Ezzel segítve az elektromos motorok, akkumulátor és a fékek hűtését. A hatalmas, 23 colos könnyűfém keréktárcsák mögött egy tízszelepes féknyergekkel ellátott karbon-kerámia fék bújik meg.

Hagyományos tükrök nincsenek, helyettük kamerák mutatják az Eletre körülötti teret. A fekete tető és oszlopok még dinamikusabbá teszik az autó oldalát. Hátul viszont az Eletre egyszerűbb kialakítást kapott egy LED-sávval (amely a fények játékán keresztül töltésjelzőként is funkcionál), amely az egész ferdehátú hátulján végigfut, és két mély oldalsó betétbe végződik.

A Lotus Electric Premium Architecture (EPA) platformja 3,01 méteres tengelytávot és hatalmas belsőteret kínál. Továbbá feltűnő a könnyűség és a fenntarthatóság irányába mutató anyagválasztás, valamint a rendkívül magas szintű technológia. A műszerfal és az ajtópanelek mikroszálas anyagból készülnek, az ülések szövetből. A tekorbetétek újrahasznosított anyagokból készülnek, melyeket másodszor is feldolgoznak.

A műszerfal közepére egy 15,1 colos képernyőt rakott a Lotus, amely hozzáférést biztosít az infotainment rendszerhez. A Lotus gondolt a klasszikus kezelőelemekre is, ugyanis a leggyakrabban használt dolgokhoz fizikai gombokat használt. Az autó összes fő funkciója pedig érintéssel vezérelhető. A két hátsó ülést egy középkonzol választja el egymástól, amelyen egy 9″-os képernyő található, amely multimédiás tartalmakat és rengeteg fedélzeti információt jelenít meg.

A Lotus házon belül „Hiper-SUV”-nak nevezte el a tisztán elektromos Eletre modelljét. A csúcstechnológia és a fejlett vezetési rendszerek mellett a kocsi igazi szuperautós teljesítményt ígér. A 100 kWh-s akkumulátor két villanymotort hajt, ami összesen több mint 600 lóerőt ad ki. Az elektromos Lotus végsebessége 260 km/h, 0-100-as pintje kevesebb, mint 3 másodperc.

Az Eletre WLTP hatótávolsága akár 600 kilométer is lehet egyetlen töltéssel, és 350 kW-os hipertöltővel akár 400 kilométert is beletölthetünk az autó akkumulátorába nagyjából 20 perc alatt.

Öt vezetési mód áll a Lotus tulajdonos számára (Range, Tour, Sport, Off-Road, Individual), mellyel akár konzervatívabb vezetési stílus is elérhető. Az SUV hatalmas tömegét a lehető legjobban ellensúlyozza a nyomatékvektoros rendszer és az aktív kipörgésgátlók.

A Lotus ígérete szerint az első kiszállítások Európában az Egyesült Királyságban és Kínában 2023-tól indulhatnak. Árakat egyelőre nem tudunk.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!