A Nikola Motor bejelentette, hogy március 21-én megkezdte Tre BEV 563 km hatótávú elektromos teherautójának sorozatgyártását az arizonai Coolidge-i gyárában.
Az elektromos kamionok piaca még csak most kezdi bontogatni a szárnyait, de már most jelentős mozgolódás van a területen. Európában számos tradicionális kamiongyártó jelen van a saját fejlesztésével (pl: MAN, Volvo Trucks, Renault) és az Egyesült Államok sincs lemaradva szerencsére ezen a területen.
Az igazán jelentős lépés következő években várható, köszönhetően a Tesla tevékenységének is ebben a szektorban. A téma iránt érdeklődőknek nem kell elmondanunk, hogy a személyautók frontján a Tesla micsoda változás berobbantója volt. Sokan ezt várják a Teslától az áruszállítás területén egyaránt, amiben kulcsfontosságú szerepe lesz a Tesla Semi kamionnak. A Semi kamion gyártása azonban csak jövőre indulhat el az Államokban.
Ezt a hátralévő pár hónapot akarja kihasználni a Tesla Semi egyik legfőbb riválisa, a Nikola Motor. Március 24-én kiadták az Investor Day Presentation elnevezésű sajtóanyagukat, amiben az angolul tudók számos érdekességet olvashatnak a vállalatról. A mi esetünkben a legfontosabb információ az, hogy elindult az első olyan elektromos kamionjuk gyártása, aminek meghajtásáról akkumulátorral táplált hajtáslánc gondoskodik. Ez csupán annyiban érdekes, hogy a Nikola eddig elsősorban a hidrogén-alapú meghajtást pártolta, de a technológia szélesebb körű elterjedéséig bizonyára ők sem akarnak tétlenkedni.
A most gyártásban küldött kamion a Nikola Tre BEV nevet kapta és várható belőle a hidrogén üzemanyagcellás kivitel is Tre FCEV néven. Ám ez nem mostanában várható, viszont az akkumulátor-alapú Tre már gyártásban van március 21-e óta a Nikola arizonai gyárában Coolidge mellett. A hírre 15 százalékot erősödött a Nikola részvényeinek értéke. Ráadásul az európai márkák sem nézhetik távolról a Nikola ténykedését, ugyanis a márka érkezik Európába is, németországi gyártással (Ulm), valamikor 2023 júniusa körül.
A sorozatgyártás indítása előtt a Nikola 40 darab elő-szériás darabot is elkészített a gyártás finomhangolása érdekében. Ezen modellek is olyan minőségűek lettek, hogy azokat ki lehetett szállítani a megrendelőknek. Mint például a Quinn Cat (Kalifornia), Alta Equipment Group (Arizona), vagy éppen a Wagner Equipment (Kolorádó).
The Nikola Tre BEV always makes quite the grand entrance. Yesterday’s chilly celebration at the Colorado State Capitol in Denver came with a warm welcome for our latest #dealerdelivery to @wagnerequipment. pic.twitter.com/Cz15FqqMJW
— Nikola Motor Company (@nikolamotor) March 23, 2022
A Tre BEV kamion hatótávja 563 km, DC töltési teljesítményének maximuma 350 kW, teljesítménye 480 kW. A rossz hír az, hogy az egyre nagyobb méreteket öltő globális alapanyaghiány őket sem kíméli. Idén csupán 500 darab legyártását tudják megvalósítani.