Sajtóértesülések szerint öt akkumulátor gigagyárat szeretne építeni a BMW a partnereivel közösen.
A hírt a Manager Magazin tette közzé Joachim Post, beszerzésekért felelős igazgatósági tag éves sajtótájékoztatóján elhangzottak alapján. „A jövőben gigagyárakat is működtetünk majd azokban a régiókban, ahol elektromos autókat gyártunk” – idézi Post. További részleteket nem árult el a beszerzésekért felelős igazgató.
A részleteken túl csak találgatások vannak a BMW akkumulátorgyáraival kapcsolatban. Egy dolog világos, mégpedig az, hogy ha a BMW akkumulátorgyárai be akarnak illeszkedni az elektromos autók globális körforgásába, akkor a cellagyártás nem csak Európában fog felépülni. Köztudott, hogy a BMW iX3 Kínában készül a világnak CATL akkumulátorokkal.
Jelenleg a BMW több akkumulátorgyártóval le van szerződve, köztük a CATL-lel, Samsung SDI-vel, Northvoltal és az EVE Energy cégekkel. A BMW eddig egyáltalán nem vett részt az akkumulátorgyártásban. Igaz, hogy a bajoroknak van egy akkumulátor kutatás-fejlesztési központja Münchenben, és az IPCEI-finanszírozás részeként München mellett egy másikat épít. De a BMW kijelentette, hogy az ott megszerzett tudást egyenrangúan meg akarja osztani a szerződött partnereivel. Érdemes tudni, hogy a bajor autógyártó nem a polcról várásol cellákat, hanem a saját maguk által kifejlesztett, egyedileg adaptált cellákat gyártatja és rakja az autókba.
Még 2021 májusában a BMW kijelentette, hogy 2030-ra 50 százalékos elektromos autó eladást szeretne elérni. A jelenlegi kereskedelmi mennyiséggel ez a szám jóval korábban teljesíthető lesz.