A Maserati megkezdte az első teljesen elektromos modelljének a GranTurismo első kampányát, ami az újonnan bejelentett Maserati Folgore EV termékcsalád részét képezi.
Az olasz luxus egyik megtestesítője a Maserati autómárka, mely 2020-ban is kacérkodott egy tisztán elektromos modellel. Azóta sajnos nem nagyon hallottunk újabb híreket az ilyen meghajtású típusokról. Akkor az volt a helyzet, hogy az azóta már bemutatkozott MC20-ból érkezik majd egy tisztán elektromos változat, de annyiban maradt a dolog.
A Stellantis Csoport fennhatósága alá tartozó Maserati lassan két év elteltével most újra jelentkezett és néhány részletet is elmondott arról, hogy mivel készülnek a nagyközönségnek a következő évekre. Ami biztosnak mondható, hogy a Maserati életre hívja a Folgore (magyarul Villámlás) termékcsaládot, melyben csak tisztán elektromos modellek kapnak helyet. Az új termékcsalád első tagjai pedig a következő generációs GranTurismo tisztán elektromos változata lesz. Kiegészítve annak kupé (GranTurismo coupe) és kabrió (GranCabrio) kiviteleivel.
Az autók a Torino melletti Mirafiori gyárban készülnének, ahol a másik olasz, a Fiat 500 elektromos változatát is gyártják. A Maserati szerint az új elektromos GranTurismo Folgore minden jellegzetes márkajegyet magán fog viselni, mint a „kiváló teljesítmény, kényelem és elegancia”. Az előzetes specifikációk szerint a GranTurismo Folgore egy hárommotoros hajtásláncot kap, több mint 1200 lóerővel. De a Formula E szériában is kiválóan teljesítő inverterekkel, több anyagból álló architektúrával és karosszériával is találkozhatnak a típus vásárlói. A 0-100 km/h gyorsulás 3 másodperc alatt megy majd végbe, a végsebesség pedig 300 km/h lesz.
A fenti kép prezentáció diáról leolvashatjuk, hogy a Folgore család nem áll meg a GranTurismo-nál. 2023-ban érkezik majd a Grecale, ami egy tisztán elektromos SUV lesz, közepes méretben. 2025-ben pedig jönnek a már korábban említett MC20, a Quattroporte és a Levante modellek elektromos változatai. Ezzel pedig szerintük egy komplett termékpalettát tudnak majd kínálni. Természetesen tisztán elektromos meghajtással.
A helyzet tehát alakul a Maseratinál is, de nem is ülhetnek a babérjaikon, hiszen a Stellantis 2030-tól nem kíván belsőégésű motorral szerelt autót eladni.