A Škoda egy saját, tisztán elektromos városi autón dolgozik, ami a VW MEB platform lekicsinyített és lerövidített platformján, a MEB Entry-n debütálhat.
A Škoda is elmondhatja magáról, hogy a tisztán elektromos meghajtású járművei jól fogynak, a várólista ezekre a modellekre folyamatosan nő. Jelenleg az egyetlen elérhető tisztán elektromos modelljük az Enyaq, amihez ráadásul nemrég harangoztak be egy komolyabb szoftverfrissítést. Sajnos az Up-alapú Citigo csupán egy flottaautó volt, ami arra kellett, hogy a márka tudja hozni a flottaátlagot a szén-dioxid kibocsátási normák tekintetében, elkerülve az EU-s büntetéseket. Egy kisebb tétel legyártása után elérhetetlenné vált a típus újonnan.
Azonban akik továbbra is egy tisztán elektromos Škodára vágynak, a Citigo méretében, azoknak most a márka igazgatója Thomas Schäfer szolgál jó hírrel. Elmondása szerint a Škoda egy új modellen dolgozik, ami méretben is a kisautós kategóriát erősíti.
„A kollégáink a Seat, a Cupra és a Volkswagen márkáknál egy kissé előrébb járnak ebben a méretkategóriában. Most ezt fogjuk egy kicsit kiegyensúlyozni. Hamarosan bejelentést teszünk ezzel kapcsolatban, de biztosak lehetnek benne, hogy meg fogják tudni különbözni testvérmárkáinktól. Egy gyönyörű koncepció lesz, amely igazán illik a Škodához.”
A témáról az angol Autocar magazin beszélt Schäferrel. De mit is várhatunk egy ilyen autó kapcsán? A padlólemez vélhetően a MEB egy olyan variánsa lehet, amit direkt kisautók alapjának szánnak, ez a MEB Entry. Sajnos vázlat, vagy technikai paraméter, esetleg bemutatkozási dátum egyelőre nem ismert a cseh márka újdonságáról.
A Skoda újdonsága amúgy nem az első autó, amit erre a padlólemezre tervez a Konszern megépíteni. Schäfer vélhetően a fenti idézetében a Volkswagen ID.Life-re, vagy éppen a Cupra UrbanRebelre gondolhatott. Melyek szintén a MEB padlólemezről egy módosított változatára fog megépülni. Ha ezeket vesszük alapul, akkor talán 2025-2026 környékét várhatunk, mint megjelenési dátum a kis Škodához, hiszen az említett két modell is valamikor azokban az években érkezhet.
Ha maradunk annál a feltevésnél, hogy az ID.Life adja majd az alapot a Skoda újdonságához is, akkor nagyjából 20 000 eurós nyitóárat várhatunk, hozzá egy 57 kWh-s akkupakkot (becsült WLTP hatótáv 400 km), elsőkerék-meghajtást és 172 kW teljesítményt.