Újra kell tervezni a Volkswagen olcsó, 20 ezer euró körüli tisztán elektromos városi elektromos autóját az ID.Life modellt.
Megfizethető alternatíva, amely kaput nyit az elektromobilitáshoz: az ID. LIFE modellel a Volkswagen megmutatja, hogyan képzeli el elektromos autóját a kisautók szegmensében. A koncepció a fenntartható mobilitást, a digitális technológiákat és az időtlen formatervet egyesíti, mindezt 20 000 és 25 000 euró közötti alapáron. A tisztán elektromos, belépőszintű Volkswagen modell különleges részletekkel hódít, többek között a beltérben található természetes és újrahasznosított anyagaival. Az újdonság bevezetésére várhatóan 2025-ben kerül sor.
Azonban nem úgy, ahogyan azt a tavalyi premier alkalmával láthattuk. Pedig a becsült ár, és a 400 kilométeres hatótáv már elég baráti lenne sok vásárlónak.
Az Automobilwoche tegnapi cikke szerint a Volkswagen központjában kidobták a formatervet és a tervezőcsapat, élén Jozef Kaban főtervezővel újra tollat ragad, hogy egy határozottabb és modern dizájnt mutassanak be.
A pontos okokat nem ismerni, azonban pletyka szinten hallani, hogy a fiataloknak szánt rétegnek nem igazán tetszett az ID.Life. Pedig egy beépített játékkonzol és egy projektort is tettek a németek a tanulmányautóba.
Az ID.LIFE modellről Ralf Brandstätter, vezérigazgató említett meg néhány dolgot a bemutató napján:
„Az ID.Life a mi elképzelésünk a következő generációs, teljesen elektromos városi mobilitásról. A mostani tanulmányautó egy olyan ID. modell eljövetelét mutatja, ami 2025 körül érkezik meg és a 20 000 eurós ársávban lesz kapható. Ez azt jelenti, hogy még több ember számára elérhetővé tesszük az elektromos mobilitást. Az ID.LIFE megalkotásakor következetesen a fiatalabb ügyfelek igényeire koncentráltunk. Hisszük, hogy a jövőben az autó is az egyén stíluseleme lesz, semmint egy eszköz, ami A-ból B-be közlekedik.”