Az NHTSA most a Tesla Boombox funkcióját kritizálja és amiatt kell 580 ezer autót visszahívni.
Érdekes szó ez a „visszahívás”, főleg a Teslánál, ahol már a negyedik visszahívási akciót indítja el az NHTSA az utóbbi időben. Az elmúlt hetekben nemrég 800 ezer Teslát kellett „visszahívni”, mert ki lehetett játszani a biztonsági öv figyelmeztetését. 54 ezer Teslát pedig azért kellett „visszahívni”, mert az NHTSA kifogásolta a Full-Self Driving önvezető mód bétaverziójának működését a kereszteződésekben, miután egy Tesla tulajdonos azt állította, hogy a rendszer hibájából balesetezett.
Azonban fizikálisan visszahívni egyik esetben sem kellett ezeket az autókat, de mégis a visszahívás szót emlegetik az újságcikkek. Ugyanis egy távolról érkező frissítéssel a Tesla ezeket a kritizált „hibákat” kijavította és orvosolta.
Az NHTSA legutóbb a Boombox funkcióba kötött bele. A Boombox funkció lényege, hogy a külső hangszóró segítségével különböző hangokat lehet lejátszani menet közben a Teslákkal, Amerikában. Nálunk, az öreg kontinensen eleve tiltva volt ez a funkció és csak álló helyzetben lehetett hangokat hallatni a Tesla külső hangszórójából.
Az NHTSA szerint a Boombox használata esetén fennáll az a veszély, hogy az éppen lejátszott hang elnyomja a gyalogosokat figyelmeztető hangjelzést. Éppen ezért egy frissítéssel fogják letiltani a menet közbeni használatot.
A visszahívás egyes 2020 és 2022 között gyártott Model X, S és Y, valamint 2017 és 2022 közötti Model 3-asokra vonatkozik. A keddi visszahívás 2021 januárja óta már a 15. volt a Tesla nyilvántartása szerint