Hivatalosan is elindult a Volkswagen ID.5 és ID.5 GTX modellek gyártásai a németországi Zwickauban.
A Volkswagen zwickaui gyára mára sikeresen átalakult egy olyan modern üzemmé, ahol a közeljövő legmodernebb autóit gyártják, a legmodernebb technológiákkal. A VW Csoport ráadásul okosan nem csak Volkswagen modellek gyártására készítette fel az üzemet. Hiszen a szabad kapacitásokat olyan típusok használják ki, mint az Audi Q4 e-tron (és a Sportback változat), vagy éppen a CUPRA Born.
A márka legújabb sajtóközleménye szerint egy újabb ID. modell gyártása indult itt el a napokban, ami az ID.3 és az ID.4 mellé lép be. Ez az ID.5 és annak sportos változata, az ID.5 GTX. Ezen modell gyártásának beindításával vált teljessé a Volkswagen itteni gyárának átalakítása kizárólag tisztán elektromos modellek gyártására. Erről még tavaly novemberben beszélt a Volkswagen. Az üzem 2022-re tervezett kapacitása bőven túlmutat a tavaly itt készült 180 000 darab autón.
Dr. Christian Vollmer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja így nyilatkozott: „A Volkswagen 2022-ben is tovább növeli az e-mobilitás ütemét ACCELERATE stratégiájával és a modellportfólió bővítésével. A zwickaui gyártóüzem megnyitotta az utat a csoport előtt, három márka hat típusának felfutásával mindössze 26 hónap alatt. A megszerzett tudás és tapasztalat segít bennünket abban, hogy termelési hálózatunkat továbbra is gyorsan és hatékonyan villamosítsuk.”
Az ID.5 tavaly novemberben mutatkozott be, mint a Volkswagen elektromos járműcsaládjának, az ID.-nak a harmadik tagja. A típus próbagyártása már tavaly februárban megindult, de vélhetően csak most lett gyártói kapacitás a végleges fázis beindítására.
Az ID.5 kétféle formában – standard és GTX – és háromféle hajtáslánccal érhető el. Le sem tagadhatná, hogy az ID.5 az ID.4 testvére, ugyanis a két modell tengelytávja és a hossza is azonos. A különbség hátul, a kupésabb tetőnél keresendő.
Az ID.5 is a MEB platformra épült. Az ID.4-től az akkumulátor mérete különbözteti meg a kupé Volkswagent, ugyanis egy 77 kWh-s akkumulátort kapott. A Volkswagen ID.5 Pro és a Pro Performance esetében az elektromos motorok a hátsótengelyen kaptak helyet. A Pro 151 lóerővel, míg a Pro Performance-ok 200 lóerővel gazdálkodik. Mindkettő végsebessége 160 km/h-ban lett korlátozva, azonban a Pro 10,4 másodperc alatt van százon, míg a Pro Performance 8,4 másodperc alatt futja ezen időt. Az ID.5 GTX kétmotoros, összkerék-meghajtással rendelkezik, ami közel 300 lóerős és 6,3 másodperc kell neki a 0-100-as sprinthez.