Elektromos meghajtást szerel jövőre az autóiba a Lamborghini

0

Az idén fogja már csak gyártani tisztán belsőégésű motorral a Lamborghini az autóit. Jövőre már csak elektromos motorral szerelt modelleket fog piacra dobni.

Hasonlóan a Toyotához, a Lamborghini sem sieti el az elektromos meghajtásra való átállást. Persze a két autómárka piaci szerepe semmilyen szempontból sem összeegyeztethető, csupán meglátásukban van hasonlóság. Mivel a Lamborghini a Volkswagen Csoport tagja, már csak ezért sem hagyhatja figyelmen kívül az autóiparban végbemenő változásokat. Melyek az elektromos meghajtás térnyeréséről szólnak manapság.

Pár évvel ezelőtt még könnyedén lehetett olyan kijelentéseket tenni, mint amit a márka fő technológiai vezetője, Maurizio Reggiani tett 2018-ban:

„A célunk, hogy szuper minőségben szállítsunk sportautókat, és ez a szemléletmód nem alakítható az akkumulátoros elektromos meghajtás mai szintjéhez.”

2018 óta nagyot fordult a világ és ma már nem csak a hétköznapi autókban találhatunk olyan elektromos megoldásokat, melyek kielégítik a legkomolyabb igényeket is. Elég csak a Rimac Nevara, az ID.R, vagy éppen a Porsche Taycan hajtásláncát megnéznünk. Mindegyik autó hozza azt a szintet, ami talán a Lamborghini vezetőinek is megfelel.

Egészen 2021-ig kellett várni arra, hogy az olasz márka is megnyíljon a változások előtt, aminek első jele az a májusi nyilatkozat volt, amit Stephan Winkelmann, a márka igazgatója tett az Autocar magazinban. Mindez egy tisztán elektromos típusról szól, valamikor az évtized második felében.

2021 decemberében pedig újra megszólalt Winkelmann. Akkor már több elektromos modellről beszélt és arról, hogy szeretnék folytatni a belsőégésű motorokkal szerelt típusok fejlesztését. Ennek kapcsán beszélt a „szuper sportautó” kategória jövőbeni Lambo modelljeiről is a CEO. Ezeket lehetőség szerint plug-in hibrid meghajtással látnák el. Vélhetően a belsőégésű motorok minél tovább életben tartása végett. Ám azok üzemeltetését szintetikusan és természetesen karbon-semlegesen előállított üzemanyagokkal üzemeltetnék, hogy megfelelhessenek az évtized végére még szigorúbbá váló normáknak, melyek a károsanyag-kibocsájtásra vonatkoznak majd.

Úgy látszik az Autocar és Winkelmann nagyon jóban vannak, hiszen a napokban újra nyilatkozott a lapnak az igazgató. Ennek fényében az idei lesz az utolsó olyan év, mikor a Lamborghini csak benzinmotoros erőforrást szerel az autóiba. Jövő évtől mindenképpen lesz valamilyen elektromos megoldás az összes típusban. A riport alapján pedig az alábbi menetrend rajzolódik ki:

  • 2023 – Aventador hibrid
  • 2024 – Urus plug-in hibrid
  • 2025 – Huracán hibrid
  • 2028 – az első tisztán elektromos, most még nem ismert nevű Lamborghini
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!