Hidrogénnel segítené az e-autók töltését a General Motors

0

Sokszor kerül szóba, hogy az elektromos autók akkumulátoraiba betöltésre kerülő energia milyen forrásból származik. A legjobb lehetőség az, ha megújuló forrásból származó energiát sikerül vételezni. A környezetvédelem szempontjából pedig a fosszilis energiahordozók elégetéséből származó energiák a legrosszabbak.

Hogy a hidrogén-alapú üzemanyagcellák alkalmazása minek számít, azt rengeteg aspektusból lehet megvizsgálni. Kezdve a működéshez szükséges hidrogén eredetét vizsgálva, melynek előállításához (a víz bontásához) sokszor olyan villamos energiát használnak, amit például szén elégetésével nyernek. Tehát ez egy összetett dolog, de az biztos, hogy lokális kibocsájtással nem jár egy ilyen üzemanyagcella üzemelése, szemben például egy benzines aggregátorral.

A nagy autógyártók közül több is foglalkozik a hidrogén-alapú energia előállító rendszerek fejlesztésével és üzemeltetésével. A General Motors is ezek közé tartozik. Náluk Hydrotec néven fut a technológia. Sokan nem is tudják, hogy a GM is serénykedik ezen a területen és mostani sajtónyilatkozatuk értelmében egy egészen új felhasználási területen mutatkozik be a GM ezen tudása.

Városi lokációkban található töltőpontok energiaellátásába segítenének be az oda telepített üzemanyagcellás generátor. Legfőképp akkor, ha a hálózat pillanatnyi terhelhetősége miatt szükség van kisegítő áramforrásra az adott töltőponton található oszlopok teljesítményének biztosításához. Az ilyen segítséggel megtámogatott DC villámtöltők EMPOWER néven találhatók majd meg és a gépházban már a második generációs Hydrotec generátorok dolgoznak. A raklap méretű erőforrás bárhova könnyedén telepíthető, üzemelése pedig gyakorlatilag hang nélkül történik. Természetesen mérgező káros anyagok kibocsájtása nélkül. Aki látott már beindulni egy dízeles generátort hasonló méretben, az pontosan tudja, hogy annak működése mekkora zajjal és füsttel jár.

A HYDROTEC-alapú áramfejlesztők mindegyike nulla kibocsátású, 60 kW-tól 600 kilowattig terjedő áramtermelési teljesítményt biztosít, alacsony zajszint és hőtermelés mellett. „A teljesen elektromos jövőről alkotott víziónk tágabb értelemben mozog, minthogy azt csak a személygépjárművek vagy akár a szállítás területére terjesszük ki” – mondta Charlie Freese, a GM globális HYDROTEC üzletágának ügyvezető igazgatója. „Portfóliónk nem csak az Ultium járműarchitektúrákból és meghajtó alkatrészekből áll, abban jelen van a HYDROTEC üzemanyagcellákkal működő energiatermelési platform is. Az energiához való hozzáférést számos különböző iparág és felhasználó számára tudjuk így biztosítani, miközben így hozzájárunk az energiatermeléshez gyakran kapcsolódó kibocsátások csökkentéséhez is.”

A nyolc GM HYDROTEC generátorral működő EMPOWER töltőállomások hidrogént fogyasztanak a belső tartályokból és akár négy jármű egyenáramú gyorstöltésére is képesek egyszerre, akár 150 kW teljesítménnyel. Egy teljesen feltankolt EMPOWER állomással több mint 100 elektromos jármű tölthető fel, mielőtt az egységet hidrogénnel kellene ellátni. A GM azt tervezi, hogy 2025 végéig 500 EMPOWER gyorstöltőt telepít országszerte az Államokban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!