Az olajóriás BP szerint jövedelmező lesz az e-autók töltőüzemeltetése

0

Az olajjal foglalkozó vállalatok egyik nagy félelme, hogy mi lesz akkor, ha már nem lesz szüksége az embereknek akkora mértékben a termékeikre (benzin, dízel), mint amennyit most igényelnek. Napjaink gazdasága és mindennapi élete még belsőégésű motorok hajtotta világon alapul, ám a következő pár évtizedben ez szinte biztosan meg fog szűnni. Az elektromos meghajtás a jövő, az energiatárolás kérdése csupán az, ami ma még gátat tud szabni az ipari mértékű elterjedésnek.

Ebben az esetben a legjobb és hosszútávon a legnyereségesebb verzió lehet az, amikor egy vállalat felismeri a közeledő tendenciákat és hajlandó is tenni annak érdekében, hogy az iparági átrendeződés után is vezető pozíciót tudjon betölteni. A nagy európai autógyártók közül erre a Volkswagen a legjobb példa. Aki nyomon követi a VW tevékenységét az pontosan láthatja, mennyire sokat tesznek az átállásuk előmozdítása érdekében.

Ugyanezt a mintát kell követnie a ma még olajjal foglalkozó nagy energetikai vállalatoknak is, ha hosszútávon is fenn akarnak maradni és nyereségesek kívánnak lenni. A holland Shell már látja a jövőt. Egyre több lépést tesz meg annak érdekében, hogy minél jobban meg tudja lovagolni a trendeket.

A másik nagy energetikai vállalat az angol BP (British Petroleum), akiket többször is említhettünk a környezettudatos megmozdulásaik révén. Ezúttal Emma Delaney, a vállalat termékekért és ügyfél-elégedettségért egyik vezetője nyilatkozott a Reutersnek.

Ebben a riportban arról beszélt, hogy a BP már most látja a potenciált az elektromos autók töltésében. A folyamatosan érkező adatok a saját töltőhálózatukról is pontosan ezt támasztja alá. A mostani adatok is azt mutatják, hogy akár 2025-re is önmagában nyereséges lesz az ágazatuk. Sőt, hamarosan a villámtöltők üzemeltetése jobban meg fogja érni üzleti alapon, mint a benzinkutak fenntartása.

„Ha egy tank benzint és egy villámtöltést teszek egymás mellé gondolatban, akkor közelítünk ahhoz a megállapításhoz, hogy a villámtöltőnek jobbak a pénzügyi kilátásai.”

A londoni-székhelyű BP jelenleg is 11.000 töltőpontot üzemeltet és 2030-ra 70.000-ig akarják ezt a számot feltornázni. A töltőoszlopok tekintetében a BP is a DC villámtöltést favorizálja az 50-150 kW-os teljesítményhatár között.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!