A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos, de a vásárlói kereslet függvényében akár még magasabb arányú ZEV (zéró károsanyag-kibocsátású jármű) értékesítések elérése 2030-ra a kontinensen.
2030-ra ezen felül a Lexus, európai, amerikai és kínai eladásai 100%-ban akkumulátoros elektromos modellekből állnak majd. Az európai karbonsemlegességhez vezető út további fontos mérföldöve lesz emellett a vállalat globális kínálatában 2030-ig érkező 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus, köztük az idén a Toyota bZ4X akkumulátoros elektromos SUV-val debütáló 7 modelles bZ (beyond Zero) sorozat bemutatása.
A Toyota célja, hogy minél hamarabb elérje a karbonsemlegességet, miközben az oda vezető úton a lehető legalacsonyabbra csökkenti a széndioxid-kibocsátást. A széndioxid-kibocsátás minimalizálására irányuló célt a japán autógyártó az elektrifikáció felgyorsításával és a vásárlók számára kínált széndioxid-hatékony hajtáslánc-megoldások széles választékával kívánja elérni. Az elkövetkező években a Toyota egyre több praktikus és megfizethető zéró károsanyag-kibocsátású járművet (ZEV) fog piacra dobni, melyek közül a bZ4X lesz a következő a sorban. 2030-ig a Toyota és a Lexus globálisan 30 vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt mutat be.
„2030 után a zéró emissziós modellek iránti kereslet felgyorsulását várjuk, és addigra a Toyota készen áll majd arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az új járművek széndioxid-kibocsátást Nyugat-Európában, feltéve, hogy addigra elegendő elektromos töltési pont és hidrogénkút áll majd rendelkezésre a szükséges megújuló energiaforrások kapacitásnövekedésével együtt.” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök vezérigazgatója.
„Miközben a Toyota elkötelezett amellett, hogy akkumulátoros elektromos járművek millióit tegye elérhetővé vásárlói számára, a nettó széndioxid-kibocsátás leghatékonyabb csökkentéséhez az eszköztárunk minden elemének felhasználása szükséges, beleértve az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járműveket. Ezek arányát úgy optimalizáljuk, hogy minden régióban a lehető legjobban kihasználják az infrastrukturális korlátokat és az ügyfelek körülményeit, valamint az akkumulátorok korlátozott kínálatát és javuló teljesítményét.” – avat be Gill Pratt.
Gerald Killmann, a Toyota európai kutatás-fejlesztési részlegének alelnöke felhívja a figyelmet arra, hogy a vállalat nemrégiben nemrégiben jelentett be 11,5 milliárd eurós akkumulátor-befektetési stratégiáját, amelynek keretében megkezdődött a világ első bipoláris NiMh akkumulátorának kereskedelmi gyártása, amely amellett, hogy kevésbé értékes ásványi anyagokat használ, olcsóbb, és kétszer akkora a kimeneti energiasűrűsége, mint egy hagyományos NiMh akkumulátornak.
2035-re a Lexus teljes globális kínálata akkumulátoros elektromos autókból áll majd, és nem csupán a Toyota és Lexus európai értékesítése lesz karbonsemleges, de a globális gyártás is, a vállalat addig is folyamatosan csökkenti az energiafelhasználást és kibővíti az innovatív gyártási technológiák használati körét.