Egyre kevesebb álcafólia takarja a Hyundai legújabb tisztán elektromos autóját, az Ioniq 6 szedánt.
Tavaly augusztusban még arról írtunk, hogy késhet az Ioniq 6 sorozatgyártása. A jó hír, hogy nem kell sokat várnunk az elektromos Ioniq 6 végső, sorozatgyártásra érett verziójára, hiszen egyre több álcázott prototípus jelenik meg Európa útjain. A legutóbb elkapott képeken egyre többet látni az elektromos szedánból, hisz egyre kevesebb álcázással tesztelik a közúton.
Optikailag az Ioniq 6 formatervét a lenyűgöző Prophecy Concept inspirálja, elegáns kupé-szerű tetővonalat beépítve. Belül a prototípusokról készült lesifotók azt mutatják, hogy a belső tér az Ioniq 5-höz hasonló elrendezésű lesz, a digitális műszeregység és az infotainment rendszer duplaképernyős elrendezésével.
A Hyundai Ioniq 6 aero-optimalizált keréktárcsán gurul, és egy apró háromszögablakkal büszkélkedhet, miközben elrejti az Ioniq 5-től örökölt, kiugró ajtókilincseket. Jól látható, hogy a tetővonal hátrafelé lejt, ami minden bizonnyal negatív hatással lesz a hátsó utasok számára rendelkezésre álló fejtérre. A hátsó túlnyúlás meglehetősen hosszú egy elektromos autóhoz képest, de ez jelzi, hogy igen tágas raktérrel lesz dolgunk.
A fényszórók lényegesen eltérnek a Prophecy koncepció fényszóróitól, és az álcázásban lyukak vannak a kamera és a parkolószenzorok számára. Szintén feltűnő a nagy radarérzékelő közvetlenül a rendszámtábla alatt.
Az Ioniq 6 gyártása a tervek szerint 2022 márciusában kezdődhet, de a Korean Car Blog belső forrásokból úgy értesült, hogy az elektromos szedánt néhány hónappal elhalasztják, hogy több dolgot is javítsanak rajta.
A forrás arról nyilatkozott, hogy az első és hátsó lökhárítókat áttervezik, ezért az Ioniq 6 0,7 centiméterrel lesz hosszabb az eredeti formatervnél. Továbbá az Ioniq 6 kaphatja meg a Hyundai Mobis által kifejlesztett innovatív “világító hűtőrácsot”, amely fényének színével jelzi az autó állapotát.
A hatótávolság miatt egy 77,4 kWh-s akkut is kaphat az Ioniq 6, hogy gond nélkül tudja teljesíteni a 483 kilométer körüli hatótávot egyetlen töltéssel.