A Volvo Cars 2021-ben rekordértékesítéssel büszkélkedhet, és e siker mellett az elektromos autók iránti kereslet is több, mint 60%-kal nőtt.
2021-ben a Volvo Cars világszintű eladásai 5,6%-kal nőttek és elérték a 698.693 db-os értékesítést, ami a folyamatos beszállítói nehézségek ellenére is tovább erősödő népszerűséget mutatja. A számok a Volvo Cars Recharge családjának egyre nagyobb sikerét is alátámasztják: a plug-in hybrid vagy tisztán elektromos változatokból egy év alatt 63,9%-kal több fogyott, és a teljes értékesítés 27%-át 2021-ben már ezek a modellek tették ki.
Az online értékesített autók száma is jelentősen, 316%-kal nőtt 2020-hoz képest. Ez a növekedés a tisztán elektromos modellek iránti egyre nagyobb érdeklődés és az szélesedő termékportfólió együttes eredménye.
2021 decemberében 64.436 db Volvo modellt helyeztek forgalomba, ez az előző decemberi számhoz képest 18,1%-os csökkenést jelent. A csökkenés alapvetően a folyamatos alkatrészhiánynak, és az emiatt fellépő gyártási és átadási késlekedéseknek a következménye. De eközben a Volvo modellek iránti kereslet intenzív maradt.
A decemberi értékesítés majdnem 40%-át a Recharge modellek tették ki, és ebből 7,4%-kal a tisztán elektromos autók részesedtek. Míg Európában a Recharge modellek aránya a 60%-ot is elérte, addig az Egyesült Államokban közel volt a 30%-hoz az arányuk.
Európa tavaly 293.471 db eladással zárta az évet, ez 1,8%-os növekedést jelent. A növekedés hátterében a Recharge modellek iránti jelentős érdeklődés állt. Decemberben 28 561 autót értékesítettek a kontinensen.