Négy csillagot kapott az elektromos Fiat 500e

0

Nem pihennek az év végén az Euro NCAP töréstesztek laborjában. Folyamatosan törik most össze az elektromos autókat, hogy ezzel is segítsék a vásárlókat abban, hogy végül melyik márkakereskedésében hagyják ott a pénzüket. Ezúttal a Fiat 500e járt a laborban ami meg is kapta a magáét.

Nézzük is rögtön az eredményt: 4 csillag az elérhető 5-ből, ami jó eredmény annak fényében, hogy méreteihez képest milyen védelmet tud nyújtani az autó. Ha már elhozott csillagok, érdemes megemlítenünk, hogy az MG Marvel R szintén ennyit hozott el a laborból, míg a Dacia Spring 1, a Renault ZOE pedig 0 darabot. A részletes (és egyben angol) riport természetesen már olvasható az Euro NCAP oldalán is.

A törésteszt az alábbi fázisokból állt:

  • Elülső ütközési teszt – az autó szélességének 50%-a ütközik a szembejövő és deformálódó akadályba (mindkettő 50 km/h sebességgel halad).
  • Elülső ütközési teszt – az autó 50 km/h sebességgel ütközik egy merev, teljes szélességű akadálynak.
  • Oldalsó ütközési teszt – egy mozgatható, deformálható akadály 60 km/h sebességgel ütközik a vezetőoldali ajtóval.
  • Lámpaoszlop teszt: a tesztelt autót oldalirányban egy merev oszlopba rohan 32 km/h sebességgel.

Pontszámok tekintetében így vizsgázott az Marvel R:

  • Felnőtt utasok védelme: 76 százalék
  • Gyermek utasok védelme: 80 százalék
  • Gyalogosok védelme: 67 százalék
  • Biztonsági Asszisztensek: 67 százalék

A 2019-ben megszüntettet első generáció sikere óriási volt, így csak idő kérdése volt, hogy a Fiat lerántsa a leplet a régóta várt tisztán elektromos 500-ról Európában. Ahogyan a kabrió, úgy a zárt verzió is a különleges La Prima sorozat árusításával hódította meg elsőként a piacot, panorámatetővel és háromféle színben. További újdonság a 3+1 elnevezésű kivitel érkezése.

A Fiat 500e egy 42 kWh-s akkumulátorcsomagot és egy 116 lóerős villanymotort kapott. Az alapfelszereltség hiánytalan: elektromos ülésállítás, 360 fokos kamerarendszer, 85 kW-os gyorstöltési lehetőség és 11 kW-os AC-töltés, 7 colos műszercsoport, 11,25 colos infotainment rendszer, valamint átfogó biztonsági asszisztens arzenál is szériában jár – utóbbi a városi kisautók kategóriájában elsőként kínál 2-es szintű önvezetési képességeket.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!