A Daimler Truck a brémai tömegközlekedési szolgáltató, a BSAG megrendelésére leszállította az első szilárdtest akkumulátorral szerelt elektromos buszát.
Aki figyelmesen olvasta a Daimler, pontosabban a Mercedes-Benz elektromos buszaival kapcsolatos híreket, azoknak biztosan feltűnt, hogy 2020-ban az eCitaro csuklós változatának kapcsán említésre került az, hogy ez a busz hamarosan elérhető lesz szilárdtest akkumulátorokkal is.
Bő egy év után pedig ott tart az eCitaro ilyen akkumulátorokkal szerelt változata, hogy az első 5 ilyen buszt szolgálatba állították a németországi Brémában, a helyi közlekedési társaság, a BSAG üzemeltetésében. Hogy teljes legyen a korábban leadott rendelés, a következő hetekben még 4, összesen 20 ilyen eCitaro érkezik meg a városba a következő hetekben.
Rüdiger Kappel, a Daimler Buses németországi flottaértékesítési részlegének vezetője, Dr. Maike Schäfer brémai klímavédelmi, környezetvédelmi, mobilitási, városfejlesztési és lakásépítési szenátor jelenlétében átadta az új eCitaro buszokat a BSAG igazgatósági tagjának, Matthias Zimmermannnak. Kappel elmondta: „Örülünk, hogy Bréma ismét az eCitaro és a Citaro buszok mellett döntött a legutóbbi megrendelése során.”
A lítium-polimer technológián alapuló, szilárd elektrolitos akkumulátorok az eCitaro esetében 441 kWh kapacitással van jelen és a Daimler franciaországi üzemében készíti a Bolloré vállalat, ami a Daimler és a francia Blue Solution által alapított vegyesvállalat. Az új buszokkal együtt érkeztek töltők is, 150 kW teljesítménnyel és három mobil „műhelytöltővel”, amelyek mindegyike 40 kW teljesítményű.
A brémai vállalat nagyon előrelátó volt, amikor 2020-ban leadta a rendelést az új buszaira, hiszen még 24 darab G hybrid Citaro is érkezőben van. Az üzemanyag-hatékony és alacsony károsanyag-kibocsátású csuklós autóbuszok megfelelnek a szigorú Euro 6 E kipufogógáz-szintnek (2022-től lépnek életbe) és lehetővé teszik a közlekedési vállalat számára, hogy városi buszaival célirányosan térjen át a belsőégésű motorokról az elektromos mobilitásra.
A Bremer Straßenbahn AG közel 350 autóbusszal naponta közel 300.000 utast szállít. A buszhálózat több mint 40 vonalat foglal magában, amelyek teljes hossza körülbelül 500 kilométer. A BSAG 2019 végén fogalmazta meg ambiciózus klímavédelmi stratégiáját. A vállalat 2025-re 50 százalékos klíma-semleges működést kíván elérni. A felhasznált villamos energia már most is víz- és szélenergiából származik. Ezenkívül a BSAG klímavédelmi projektekben való részvételével kompenzálja a fosszilis tüzelőanyagokat és az ebből eredő kibocsátásokat.