Legkésőbb 2028-ban megérkezik az elektromos Lamborghini

0

Stephan Winkelmann szerint az első tisztán elektromos Lamborghini 2027-ben vagy 2028-ban érkezik meg a piacra. Valószínűleg a szintetikus üzemanyaggal működő PHEV-k mellé.

A hétköznapi autók esetében nagyon nincs sok hátra a belsőégésű motornak, de mi a helyzet a vérbeli sportautókkal, melyek esetében az öblös motorhang szinte eggyé vált az évek alatt a kategóriával. Ma még nehezen tudnak sokan elképzelni egy világot, hogy egy Ferrari, vagy Lamborghini elindulásakor ne hörögne fel egy hatalmas benzinmotor a lemezek alatt, de ez is hamarosan megváltozik.

Most épp a Lamborghini márka kapcsán került elő a téma. Vagyis, hogy a márka miként reagál majd a közeljövő változásaira. Stephan Winkelmann, aki a márka igazgatója, nemrég interjút adott a Yahoo Finance magazinnak és a beszélgetésből az jött le, hogy nem igazán várja ezt a világot, ahol nincs hörgő motor egy Lamborghini gyomrában.

Azonban hasonlóan a Toyotához, ők sem mehetnek teljesen szembe az autóipari folyamatokkal. Hiába nem értenek azokkal feltétlenül egyet. A fenti riportban Winkelmann úr azt taglalta, hogy a Lamborghini miként próbál megbirkózni a villamosítás problémájával, támpontokat adva ahhoz, hogy a vállalat mit szándékozik tenni a következő években. Terveikbe négy modell szerepel, valamint bejelentette, hogy az évtized végén megérkezik az első tisztán elektromos Lamborghini is, valamikor 2027-28 környékén. A négyből kettő típus lesz tisztán elektromos, ebből az egyiknek nagy eséllyel az Urus SUV második generációját fogják felkészíteni a márka mérnökei. A másik BEV-kategóriás Lamborghiniről azonban még találgatni is kár, semmilyen infó nem áll rendelkezésre.

A tisztán elektromos hajtás kapcsán a Lamborghini jövője biztos lábakon áll. Köszönhetően a Volkswagen Csoporton belüli létezésének. Itt már most is bőven lenne miből összeválogatni egy ilyen elismert márka vásárlóinak is megfelelő hajtásláncot (pl.: az Audi e-tron GT, vagy éppen a Porsche Taycan megoldásaiból) és ott van a PPE padlólemez is, amire az egész felépülhetne.

Azonban továbbra is szeretné folytatni a belsőégésű motorokkal szerelt típusok fejlesztését a Lamborghini. Ennek kapcsán beszélt a „szuper sportautó” kategória jövőbeni Lambo modelljeiről is a CEO. Ezeket lehetőség szerint plug-in hibrid meghajtással látnák el, vélhetően a belsőégésű motorok minél tovább életben tartása végett. Ám azok üzemeltetését szintetikusan és természetesen karbon-semlegesen előállított üzemanyagokkal üzemeltetnék, hogy megfelelhessenek az évtized végére még szigorúbbá váló normáknak, melyek a károsanyag-kibocsájtásra vonatkoznak majd.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!