Tízezer elektromos iskolabusszal bővül az USA

0

Egy újabb amerikai iskolabuszgyártó, ráadásul nem is a legkisebb, hanem az MTE (Midwest Transit Equipment) döntött úgy, hogy ideje az elektromos meghajtást összepárosítani ezzel az amerikai ikonnal. Ehhez az ausztrál illetőségű, de az Államokban is főhadiszállással rendelkező (Torrance, Kalifornia) vállalattal fogott össze, ők a SEA Electric. Közös munkájuk révén 10.000 elektromos busz érkezik meg az Államok közép-nyugati részére a következő öt évben.

A projektbe használt, de jó állapotú darabokat vonnának be, ezzel pedig jelentősen kedvezőbb áron érkezik meg az elektromos variáns, mint egy új, de belsőégésű busz.

„Ez a partnerség elősegíti a másodlagos felhasználás [környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási] elvét, miközben csökkenti a hulladékot, kiküszöböli a dízel részecskéket és ami a legfontosabb, pozitívan befolyásolja diákjaink egészségét és jólétét. Így két-három ilyen elektromos busz is leszállítható ugyanolyan áron, mint amibe egy új elektromos busz kerülne.” – SEA Electric

Bár hirtelen ránézve egy ilyen iskolabuszra azt hihetnénk, hogy ugyanaz a gyártó áll mögöttük, de ez nem így van. Ilyen buszokat nem csak az MTE készít, hanem például a Thomas Built Buses is. Ők már 2019 óta üzemeltetnek ilyen sárga, tisztán elektromos buszokat az Államokban. A busz a Saf-T-Lines C2 Electric Bus nevet kapta, aminek a beceneve egyszerűen csak Jouley. Az alap modell egy 160 kWh-s akkumulátor csomagot tartalmaz, amit opcióként lehet bővíteni, így tovább növelve a hatótávot. A busz 45 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-ra, a végsebessége pedig 104 km/h, bár itt ezek az adatok teljesen mellékesek! A cél a nyugodt, csendes, biztonságos és emissziómentes utazás biztosítása!

Egy másik nagy gyártó, a Blue Bird is gyárt elektromos iskolabuszokat, ráadásul három kivitelben is:

  • All American RE Electric
  • Micro Bird G5 Electric
  • Vision Electric

A cég elmondása szerint mindhárom busztól elvárható lesz a 160-200 km hatótáv egyetlen töltéssel, ez általánosságban lefedi az országban található távolságokat, amit egy körrel megtesz egy busz. Ezek az iskolabuszok viszonylag rövid távokat mennek és sok állásidővel rendelkeznek, így ideális alanyai az elektromos meghajtásnak és a tölthetőségnek. Az akkumulátorcsomag kérhető 100 kWh és 160 kWh opcióval.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!