Sokszor előkerült a téma, miszerint Elon Musk és a Tesla jó pár évvel a többi autógyártó előtt jár. Ez nem csak a hajtásláncra értendő, hanem sok más olyan dologra is, ami általánosságban kapcsolódik az autóiparhoz.
Az egyik ilyen eljárás, melyen a Tesla jóval megelőzte a többi autógyárat az a Megacasting néven elhíresült megoldás.
Egy New York Times-nak nyilatkozó kínai mérnök, Liu Siong Song szerint legalább 6 autóipari vállalat jelezte érdeklődését a technológia iránt az LK Technology felé, ahol ő is dolgozik. A vállalat a Tesla egyik fő partnere a Megacasting eljárás kapcsán, így igencsak erős a rálátásuk a folyamatokra.
Liu szerint ezek a gyártók mielőbb, akár 2022 elejére szeretnék bevezetni az eljárást a gyártásukban, de ez nem ilyen egyszerű. Az LK Technology javarészt az eszközök legyártásában érdekelt, konkrét tervek alapján, amik létrehozásához igen komoly tudás kell. Sajnos ezek a gyártók nem rendelkeznek ezzel a tudással, míg a Tesla igen. Ennek fényében pedig ezeknek a márkáknak évekig vágyálom marad az, amivel a Tesla már most is dolgozni tud.
A Tesla az IDRA nyomásos öntőgépeivel egy-egy darab nagy méretű, vékony falú alumínium öntvénnyel fogja helyettesíteni az egész első és hátsó teherhordó szerkezetét az autónak. Ezeket eddig darabonként több tucat préselt lemezből hegesztették össze. Mind az egyes lemezek présszerszámai, mind a hegesztő cellák nagyon komoly beruházást igényelnek az autógyártásban. Ezt váltják ki ezzel az új megoldással. A gépekre megadott nyomóerő pedig valójában összeszorító erő, mely ellentart a nyomás alatt beinjektált, “belőtt” olvadt alumínium nyomásának, miközben az szétterül a nagy felületű öntőformában. Ezen komoly összeszorító erő, illetve a nagy méret miatt hívják Gigapress-nek.