Nagyobb akkuval és hatótávval frissül a Renault Master Z.E.

0

A teljesen elektromos Renault Master Z.E. 2022 tavaszától nagyobb akkumulátort és ezáltal nagyobb hatótávval frissül. 

Úgy néz ki, hogy a 2022-es év a frissítések éve lesz sok modell esetében, ami elektromos autók révén leginkább a hatótávnövelést tűzte ki fő céljául. Így lesz ez a Porsche Taycan, vagy éppen a Peugeot e-208/e-2008 páros esetében is. Azonban a személyautókon túl úgy tűnik, hogy az elektromos haszongépjárművek esetében szintén ez lesz a tendencia.

Az első fecske megérkezett az elektromos Renault Master Z.E. személyében. A mostani verziót 2018 szeptembere óta ismerjük és akkupakkjával 120 km WLTP hatótávot tud teljesíteni. Ezeken a relatív alacsony értékeken nem kell szörnyülködni, hiszen a Renault maga is kihangsúlyozza, hogy az elektromos Master fő terepe a városi kiszállítás. Melyre egy ilyen hatótáv bőven elég a napi munka tekintetében.

Az új verzió esetében a jelenleg elérhető 33 kWh kapacitású akkupakk fog bővülni 52 kWh-ra, ezzel pedig a típus hazai pályáján, a városi környezetben akár 244 km WLTP-szerinti kilométer is megtehető egy megpakolt Master Z.E. furgonnal.

A típus egyik nagy előnye, a rengeteg-féle választható kiépítés (három hosszúság, kettő magasság választható). A másik nagy újdonság a növelt töltési teljesítmény, amire csak „fast-chargeable” néven hivatkozik a sajtónyilatkozat, de konkrét értéket nem tudni. Csupán annyit, hogy a lemerült akkut 80 százalékra 2 óra alatt fel tudjuk tölteni. A jelenleg elérhető AC fedélzeti töltő teljesítménye 7,4 kW. Az új akkupakkra a gyártó 8 év, vagy 160 000 km-ig garanciát vállal, ami szintén egy igen kellemes tény a vásárlás mellett.

A Master Z.E. három felépítménnyel választható: zárt felépítményes, platós, nyers alvázas. Utóbbira a megrendelő szabadon építhet bármit, amit a közeledési jogszabályok is természetesen megengednek.

A franciák egyelőre nem adnak ki részleteket a nagyobb akkumulátor felépítéséről és még várni kell arra is, hogy megtudjuk, a Renault eltérő cellás kémiát alkalmaz-e. Vagy több modult pakol-e az akkumulátor-rendszerbe, változtat-e az akkumulátorcellák beszállítóján, vagy a szükséges beépítési hely befolyásolja-e a terhelhetőségét az új verziónak.

Az új Master Z.E. az alábbi specifikációkkal bír:

  • Elektromos motor teljesítménye: 57 kW
  • Maximális nyomaték: 225 Nm
  • Végsebesség: 100 km/h
  • Akkumulátor: 52 kWh (lítium-ion alapokon)
  • Városi WLTP hatótáv:244 km
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!