A Nissan 2028-ban dobná piacra az első szilárdtest akkus autóját

0

A Nissan egy masszív vállalást tett le az asztalra az Ambition 2030 nevű projektjével. Rengeteg új elektromos autó érkezését vázolták fel a bejelentés során, konkrétan 23 új modellről kell beszélnünk ennek kapcsán, melyből 15 tisztán elektromos lesz. A többi pedig vélhetően a hibridség valamilyen fokán álló hajtáslánccal érkezik. Ehhez a rengeteg új autóhoz természetesen akkumulátorok is kelleni fognak, nem is kevés. Többek között erről is beszélt most a Nissan az autókon túl.

A vállalat elmondása szerint már dolgoznak egy saját, kobalt-mentes akkumulátoron (többet sajnos egyelőre nem tudni), melynek segítségével 65 százalékkal csökkentenék az akkumulátorok árát 2029-re. Továbbá szó volt a szilárdtest-akkumulátorokról is, hisz a Nissan itt sem akar lemaradni. Elmondásuk szerint 2024-re Yokohamában már elő-szériás cellák gyártására kész üzemük lesz. A Nissan saját szilárdtest akkumulátorai ASSB néven érkeznek majd a közeljövőben.

Ezek alapján kijelenthető, hogy a Nissan is dolgozik egy házon belüli projekt keretében saját fejlesztésű szilárdtest akkucellán és nem elégszik meg 100 százalékban a külső gyártók által elérhető technológiákkal. Érdemes tudni, hogy jelenleg is van egy komoly partnerük a saját gyártású cellák tekintetében, ez pedig az AESC.

Ha már AESC, akkor érdemes tudni, hogy a Nissan a tőlük vásárolt éves 52 GWh kapacitással számol 2026-ra, 2030-ra pedig 130 GWh-val.

„A Nissan célja, hogy a 2028-as pénzügyi évhez érve piacra dobja a szabadalmaztatott szilárdtest-akkumulátorokkal (ASSB) felszerelt elektromos járműveket és ennek elősegítésére a 2024-es pénzügyi évben készen áll egy kísérleti üzem Yokohamában. Az áttörést jelentő ASSB bevezetésével a Nissan bővítheti elektromos járműveinek szegmensek közötti kínálatát és dinamikusabb egyben teljesítményt kínálhat ezen járművek mellé.”

Az akkumulátorfejlesztések kapcsán jelentős árcsökkentést remél a Nissan, konkrétan arra számítanak, hogy az akkumulátorok ára 75$\kWh-ra csökken 2028-ra. Ezzel egy 100 kWh-s akkupakk 7500, míg egy 50 kWh-s 3750 dollárba kerülne a Nissannak. Sőt, a Nissan szerint ez még akár 65$\kWh-ra is csökkenthető.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!