Magyarország Európa második legjelentősebb akkumulátorgyártó országává válik.
Az élénk ipari tevékenység ösztönzi a kutatás-fejlesztést is. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) fenntartható fejlődésről szóló online rendezvényén ugyanakkor felhívta arra a figyelmet, hogy nem lehet arra számítani, hogy az autóipar jövője egy egységes, minden helyzetre alkalmazható megoldás mentén alakulna.
Palkovics László kiemelte, hogy „Magyarország – többek között a távol-keleti cégek magyarországi tevékenysége révén – Európa második legjelentősebb akkumulátorgyártó országává válik. Az élénk ipari tevékenység ösztönzi a kutatás-fejlesztést is”.
A miniszter helyzetértékelése szerint: nem lehet arra számítani, hogy az autóipar jövője egy egységes, minden helyzetre alkalmazható megoldás mentén alakulna.
Az akkumulátorok felhasználását egyebek mellett az elérhető félvezetők vagy nyersanyagok véges mennyisége korlátozza. Ezért is érdemes feltérképezni a szóba jöhető alternatívákat, ilyenek lehetnek az üzemanyagcellák, a hidrogén vagy a szintetikus üzemanyagok.
Palkovics László kiemelte: a járműgyártás kiemelt szerepet tölt be a magyar gazdaságban, a GDP negyedét teszi ki, minden huszadik foglalkoztatott e szektorban dolgozik. A hazánkban működő nagy autógyárak már kivétel nélkül nekiláttak az elektromos átállásnak.
A miniszter hangsúlyozta: az ágazati kutatás-fejlesztési kapacitások betelepítéséhez vonzó közeget kínál a világ egyik legkorszerűbb tesztközpontja, a ZalaZONE járműipari tesztpálya. Folyamatban van az akkumulátorfejlesztés beépítése az egyetemi mérnöki és szakképzési tantervekbe. Érdemi negatív hatások tehát Magyarországon nem tapasztalhatók, a globális trend inkább újabb lehetőségeket teremt hazánk számára.