Kiszolgált konténerekkel oldják meg az elektromos buszok töltését

0

Sokszor merülhet fel a kérdés egy új, megtervezés alatt álló töltőpont esetében, hogy az hogyan és miként nézzen ki. Ezen felül persze rengeteg más szempont alapján is döntést kell hozni, melynek sokszor erős költségvonzata lehet. Ezeken a költségeken segít faragni az AMPLY Power megoldása, ami az INRUSH nevet kapta és kiszolgált konténerekből készülnek komplett, telepítésre kész töltőpontok. A cég elmondása szerint az általuk kínált töltőpontok akár fele annyi idő alatt készre telepíthetőek, mint a hagyományos metódusok alapján kivitelezett helyszínek.

Maga az ötlet, hogy konténert alakítsanak át töltőállomássá nem új keletű. Már az Audinak is volt hasonló megmozdulása, amit tavaly májusban láthattunk. Egy ilyen töltőkonténer 400 használt e-tron akkumodult tartalmaz és 8 darab 150 kW-os és 12 darab 11 kW-os töltő egyidejű használatát teszi lehetővé. Igény esetén a villámtöltők kapacitása összevonható, így 800 V-os rendszert használó autók is tölthetőek hálózati energia felhasználása nélkül.

Az AMPLY megoldása is hasonló elven alapul, csak ők kiselejtezett 30,40 és 60 lábas konténereket használnak erre a célra és elsősorban kereskedelmi áruszállító járművek és buszok a fő célpontjai a vállalatnak. Mérettől függetlenül mindegyik konténeren 5 töltődoboz található, egyenként kettő bemenettel, így akár 10 elektromos busz töltése is megvalósulhat egyidőben. Az öt töltőből egy 200 kW, míg a többi 80 kW teljesítménnyel tudja kiszolgálni a rákötött járművek szükségleteit. Igény szerint ezek a teljesítményszintek változtathatók.

Az INRUSH konténerekre már megrendelők is vannak, köztük az ATN (Anaheim Transportation Network), de hamarosan a Disneyland környékét kiszolgáló elektromos buszokat is ilyen megoldás töltheti. Az ATN-nél maradva tudható, hogy 46 elektromos buszt fognak a konténerek kiszolgálni és a következő 2 évben kerülnek telepítésre.

Az AMPLY más irányokba is terjeszkedik, számos elektromos busz üzemeltetővel kezdett tárgyalásokba, köztük a Logan Bus Company-vel, mely elsősorban elektromos iskolabuszok üzemeltetésével foglalkozik.

Egy másik közös projektjüket pedig a Duke Energy Sustainable Solutions vállalattal közösen tervezik, aminek értelmében napelemek kerülnek ezekre a konténerekre, vagy mellé, elősegítendő a még fenntarthatóbb közlekedést.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!