Sokáig úgy tűnt, hogy a Volkswagen el tudja kerülni a legrosszabb forgatókönyvet a nyersanyaghiánnyal kapcsolatban, ami egy adott gyárban a termelés leállítását is jelenti. Eddig is jöttek hírek különböző autógyártóktól arról, hogy problémás az autók legyártása. Jobb esetben ez csak egy adott komponens (pl.: USB port) beépítésének kihagyásával orvosolható, de sajnos el tud jönni az a pillanat, amikor ez nem elég és drasztikusabb lépésekre kényszerül egy adott gyártó.
A Volkswagennel kapcsolatos szomorú híreket ezúttal az Automobilwoche magazin írta meg. A cikkük arról szól, hogy a németek egyik legismertebb autómárkája kénytelen beszüntetni a gyártást annak két szászországi üzemében, Zwickauban és Drezdában.
A leállást egyelőre csak erre a hétre irányozták elő, de így is közel 5000 autó elkészültét befolyásolja. Igaz, ezek az autók megoszlanak a csoport itt készülő típusai között, így az Audi, a Seat és a Volkswagen márka is érintett a problémában. A leállás ténye sajnos biztos, ugyanis azt a VW Csoport szóvivője is megerősítette. Szerencsére ez a hét csupán 4 munkanapból áll Németországban, így ezzel is tudták csökkenteni a kiesés-okozta darabszámcsökkenést.
A drezdai és a zwickaui gyártás sajnos komolyabban érintett, mint mondjuk a Volkswagen legfőbb üzemét illetően. További érintett VW üzem Németországban a Chemnitz melletti motorgyár, ahol belsőégésű motorok készülnek, sajnos itt is leállást okozott a csip-hiány ezen a héten.
Zwickauban általában 1200 jármű készül naponta. A Volkswagen ID.3, ID.4 és ID.5 modelljein kívül (utóbbi jelenleg még előgyártásban van) még az Audi Q4 e-tron (és a Sportback) és a Cupra Born is itt készül.
Az első, tisztán elektromos és itt gyártott modell az ID.3 volt, aminek gyártását 2019 november 4-én kezdték meg, akkor a Volkswagen Csoport igazgatója, Herbert Diess azt mondta, hogy “a Volkswagen jövője” készül ebben a gyárban. Az ID.3 az első MEB alaplapra épített modell a szász üzemből.