Közös szilárdtest-akkumulátor fejlesztés érdekében összefogott a Hyundai és a Kia a michigani székhelyű Factorial Energyvel.
Jelenleg hatalmas az érdeklődés a szilárdtest-akkumulátor után. Az összes autógyártó azt az utat keresni, hogy miképp lehetne ezen akkumulátorok fejlesztését felgyorsítani. Hatalmas áttörést remél mindenki ettől a technológiától és a gyártók célja, hogy mielőbbi sorozatgyártott elektromos autókba viszontlássák a szilárdtest-akkumulátorok adta előnyöket.
Néhány napja a koreai Hyundai és Kia alkotta duó is bejelentette, hogy szilárdtest-akkumulátor fejlesztésen dolgoznak. Mindezt nem egyedül teszik, ugyanis a michigani székhelyű Factorial Energy nevű céggel fogtak össze. A Factorial Energy már most is fejleszti a saját szilárdtest-technológiáját.
A Hyundai hivatalos sajtóközleménye szerint a Factorial szilárdtest-technológiás áttörése megoldja az elektromos járművek széles körű fogyasztói elfogadását hátráltató kulcsfontosságú problémákat: a hatótávolságot és a biztonságot. A Factorial előrelépései a FEST (Factorial Electrolyte System Technology) technológián alapulnak, amely egy olyan szabadalmaztatott szilárd elektrolit anyagot használ, amely biztonságos és megbízható cellateljesítményt tesz lehetővé nagyfeszültségű és nagy kapacitású elektródákkal.
A Hyundai egyelőre nem részletezte a pontos adatokat, de a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz képest akár 50 százalékkal nagyobb hatótávolság elvárható. Azonban azt is hozzátették a szakemberek, hogy ez a technológia jóval biztonságosabb, mint a jelenlegi technológiák. Ami a költségeket illeti, az is közelít a jelenlegi technológia árához.