A norvég Rystad Energy tanácsadó cég legújabb jelentése szerint a globális nikkelkereslet néhány éven belül meghaladhatja a kínálatot, ami jelentősen korlátozhatja az elektromos autók akkumulátorainak a gyártását.
Az E&E News publikálta először a Rystad Energy tanácsadó cég legújabb jelentését, melyben az áll, hogy az előrejelzések szerint 2024-re a nikkel iránti éves kereslet a jelenlegi 2,5 millió tonnáról 3,4 millió tonnára emelkedik. Mindez pedig jócskán meghaladja a rendelkezésre álló készletet.
A jelentés még hozzátette, hogy a hiány különösen nehéz lehet az akkumulátoripar számára, mivel a többi akkumulátor alapanyagtól eltérően a nikkelt más nagy iparágak is használják. Az elektromos autók gyártásának felfutásával az akkumulátorokban használt nikkel iránti kereslet sokkal gyorsabban fog nőni, mint azt várnák a szakemberek.
Mindez ellátási gondokat és magasabb akkumulátorárakat okozhat a gyártóknak. Arra késztetheti az autógyártókat és a bányavállalatokat, hogy „korábban nem vonzó” nikkellelőhelyeket keressenek, amelyek bányászata nagyobb környezeti vagy társadalmi problémákat vethet fel. A nikkelhiány arra is ösztönözheti az autógyártókat, hogy alternatív akkumulátor-kémiai megoldásokat keressenek. Ahogy a Tesla csinálja már most a LFP akkumulátoraival.
Nem ez az első alkalom, hogy elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a nikkelhiány hatással lesz az EV akkumulátorok gyártására. 2019-ben a nikkel esetleges hiánya és az árnövekedés már elkezdhette befolyásolni az akkumulátorok kínálatát. Ugyanebben az évben a Bloomberg New Energy Finance előrejelzése szerint a nikkel iránti kereslet 2030-ra 16-szorosára nő, és ennek fele várhatóan az akkumulátorokba kerül.