Növeli a 4680-as akkumulátorok termelését a Tesla

0

A Tesla kiadta az idei év harmadik negyedévére vonatkozó jelentését, ami a várakozások szerint bőven hozta a kitűzött célokat. A jelentésben a profiton és a sikeresen vett célkitűzéseken túl további témakörökben is lehet informálódni.

Szó volt az új 4680-as celláról és annak szerepléséről a strukturális akkupakkban, hiszen a kettő szerves egységet alkot. A Tesla riportja szerint kifejezetten jól haladnak a tesztelési szakasszal és elégedettek az elért eredményekkel:

„A házon belüli 4680-as projekt továbbra is jól halad. Egyre több akkumulátort gyártunk tesztelés céljából és eddig a teszteredmények megfelelnek a jelenlegi elvárásainknak.”

Bár ez a pár sor nem túl bőbeszédű, de annak fényében bizony sokat mond, hogy néhány hónappal ezelőtt nem így nyilatkozott erről a projektről a Tesla. Akkor még úgy beszéltek a folyamatokról, hogy van mit fejleszteni az akkupakkon. Nyilván a vállalat nem fog sokat beszélni folyamatiról, hiszen az ipari titkok féltése az egyik legfontosabb a versenyhelyzet megőrzése érdekében.

A tesztelésekkel kapcsolatban így nincsenek biztos információk. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a Tesla beleadja minden tudását, hiszen nem engedhetik meg maguknak ebben az esetben a hibázást. A strukturális felépítés miatt gyakorlatilag a teljes autót cserélni kellene egy hibás konstrukció miatti visszahívás során, ami beláthatatlan költségeket jelentene.

A strukturális kialakítás lényege, hogy az új, 4680-as cellákat méhkas jellegű elrendezésben egymáshoz ragasztják, majd az egészet könnyített acéllemezek közé teszik, beleépítve a hűtőrendszert is. Ez a „szendvics” kerül ezután közvetlenül az autó alvázában kialakított helyre, ezzel is növelve annak merevségét. Nem beszélve a tömegen és a térfogaton megspórolható számokról.

Az egész eljárásnak van még egy pozitív hozadéka, mégpedig tömegközéppont sűrűsödése miatt javul az autó menetdinamikája és ehhez az alváz-akkupakk pároshoz már csak egy lépés a Megacasting eljárással kiöntött elemek hozzáépítése. Ezzel további költségeket spórolva a gyártáson. Az első Tesla, ami megkaphatja az új felépítést a Model Y lesz és remélhetően a nagyon közeli jövőben.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!