A Volkswagen bejelentette, hogy szeptemberben több mint 10 ezer teljesen elektromos Volkswagen ID. modellt értékesített Kínában. Ezzel elérte a Volkswagen az első ötjegyű eladási rekordját a kínai piacon.
Azt hiszem elmondhatjuk, hogy ilyen az, mikor valaki összeszedi magát. A Volkswagen az elmúlt időszakban így tett és muszáj is volt nekik, hiszen az előzetes tervekhez képest a tavaszi időszakban botrányosan kevés elektromos autót adtak el Kínában, ami nyilvánvalóan nem tetszett a pénzügyi részlegnek, sem a vezetőségnek.
A fenti cikkben alaposabban körbejártam a témát, melyet belsős források szivárogtattak ki a megfelelő helyekre. Talán pont azért, hogy figyelő fülekre találjanak a tények.
Valami bizonyára történhetett, hiszen a Volkswagen látványosan összeszedte magát az elmúlt hónapokban, ami szerencsére az értékesítési számokon is látszik. A 2021-es év szeptemberében végre odáig jutottak, hogy ötszámjegyű darabszámot tudtak értékesíteni az ázsiai országban, ami tízezer feletti számot jelent, konkrétan 10 126 darabot.
Az elmúlt pár hónapra visszatekintve az alábbi növekedést figyelhetjük meg:
- Június: 3415 darab eladott elektromos Volkswagen
- Július: 5810 darab eladott elektromos Volkswagen
- Augusztus: 7023 darab eladott elektromos Volkswagen
- Szeptember: 10 126 darab eladott elektromos Volkswagen
A számok tehát szépen emelkednek, de még mindig sok a teendő, ha a Volkswagen hozni akarja az idénre betervezett 80 – 100 000 darab eladott elektromos autót Kínában. Most valahol 30 000 környékén járnak az évközi eredményükkel és három hóapjuk maradt, hogy legalább kétszer ennyit összehozzanak. Ha ilyen erősen növekednek a számok, talán meg is van az esély. A kínálat jelenleg négy modellből áll (ID.4 CROZZ, ID.4 X, ID.6 CROZZ, ID.6 X), ami mellé bejön hamarosan az ID.3 is. Utóbbi megérkezésének bejelentése váratlan volt, hiszen azt eredetileg európai modellnek szánta a Volkswagen. Észak-Amerikába például pont ezért nem is juthat hivatalosan.
A tisztán elektromos Volkswagenek két, kínai vegyesvállalatokkal közösen (FAW és SAIC) alapított gyárban készülnek, melyek eleve úgy kerültek megépítésre, hogy egyenként évi 300 000 autót képesek legyenek előállítani. Egyelőre nem úgy tűnik, hogy a maximális kapacitást ki kellene használnia a német gyártónak. Eddig a 10 ezer feletti havi darabszámot csak a Teslának, NIO-nak és az XPeng-nek sikerült összehozni.
- FAW-Volkswagen – Foshan, akár évi 300 000 darab autó.
ID.4 CROZZID.6 CROZZ
- SAIC Volkswagen – Anting, akár évi 300 000 darab autó.
ID.3
ID.4 XID.6 X