A Stellantis a korlátozott számú félvezetők miatt, úgy döntött, hogy az elektromos autók európai gyártását helyezi előtérbe a belsőégésű motorral szerelt modellekkel szemben.
A csiphiány több szempontból is megzavarta az autóipart és sok autógyártó arra kényszerült, hogy a nagyobb haszonkulcs érdekében a drágább autók gyártását helyezze előtérbe a megfizethető modellekkel szemben.
A Stellantis az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével létrejött a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata és a 14 márkát magában foglaló multinacionális konglomerátum sem tesz kivételt. Mivel jelenleg korlátozott számú félvezető áll rendelkezésre, a csoport úgy döntött, hogy az elektromos autók európai gyártását helyezi előtérbe a belsőégésű motorral szerelt modellekkel szemben.
A döntés mögött elsősorban az a tény áll, hogy az európai vásárlók üdvözlik és egyre jobban reagálnak azon intézkedésekre, melyeket az országok tesznek az elektromos autók vásárlásának népszerűsítésére. Viszont ne menjünk el azon tény mellett, hogy az elektromos autók általában drágábbak, mint a belsőégésű társaik. Éppen ezért a Stellantis rengeteg pénzt keres ebből.
Anne-Lise Richard a cég e-mobilitásért felelős vezetője elárulta az Automotive News-nak, hogy „Továbbra is egy szinten fogjuk kezelni az összes hajtásláncot, de jelenleg az elektromos autók a legfontosabbak. Több olyan ügyfél érkezik akik most akarnak elektromos autókat vásárolni.”
Az elektromos autók iránti kereslet felgyorsult Európa-szerte. A Stellantis csoportnak összesen 14 tisztán elektromos modellje található meg Európában: Peugeot e-208, e-2008, e-Rifter és e-Traveller, a Citroën Ami , Ë-C4, Ë-Berlingo és Ë-Spacetourer, a DS3 Crossback E-Tense , az Opel/Vauxhall Corsa-e, Combo-e, Zafira-e és Vivaro-e, valamint a Fiat 500 Electric.
A Stellantis Csoport 2025-re több, mint 30 milliárd euró elköltését tervezi, ezzel fejlesztené az alá tartozó márkák elektromos meghajtású portfólióját. A célokról Carlos Tavares beszélt a „Stellantis EV Day” nevű rendezvényen. A Stellantis céljai szerint 2030-ra Európában 70, Amerikában 40 százalékban már „alacsony emissziójú” járművek teszik ki a Csoport eladásait, a fentebb tárgyalt 30 milliárd is ezen cél elérését szolgálja majd és a Csoport 14 márkája között oszlik majd meg. Ezek kínálatát 98 százalékos arányban fogják feltölteni elektromos meghajtású modellekkel.