Még jóval a R1T és R1S elektromos pickup és SUV előtt a Rivian is úgy gondolta, akárcsak a Tesla, hogy elsőként egy tisztán elektromos sportkocsit dob piacra.
Szerencsére nem így lett. RJ Scaringe 2009-ben alapította a Riviant, mindezt az R1T piaci bemutatója alkalmával árulta el a vezérigazgató. Mint ahogy azt is, hogy az első két évben egy tisztán elektromos sportkocsin dolgoztak, melyet egyelőre jegelnek. Azonban ez nem azt jelenti, hogy végleg le is mondtak volna a megvalósításról.
„2009-ben indítottam a Riviant, eredetileg egy sportkupén kezdtünk el dolgozni. Mindez két évig tartott. Ekkor viszont egy jobb képet kaptunk arról, hogy hogyan tudjuk a vásárlókat egy fenntarthatóbb útra terelni. Éppen ezért 2011 végén félretettük a sportkocsis projektet és merőben újraindítottuk a céget.”
Scaringe a jövő Rivianjairól nem árult el sokat. Mindössze annyit, hogy 2025-ig hat új tisztán elektromos modellt szeretnének bemutatni és a legújabb szabadalmi kérelmeik alapján ezek is pickupok, illetve SUV-k lesznek, csak kisebbek, mint az R1T és az R1S.
„Ahogy a mostani R1 Pickupokkal tettük, a következőkkel kapcsolatban is titokzatosak leszünk. Elsősorban azért, mert biztosak akarunk lenni abban, hogy csak azt mutatjuk meg, amit a vásárló kapni fog. Sok termékkel fogjuk kiegészíteni a kínálatunkat, de egyelőre nem állunk készen a bejelentésükre.”