Az e-NV200 sikerére építve, a 100% elektromos vadonatúj Townstar a zéró-emissziós városi szállításra való váltásban mutat utat, ugyanakkor benzines változatban is elérhető
Egyszer minden jó véget ér és úgy tűnik, hogy a nagy sikereket elért elektromos áruszállító, a Nissan e-NV200 felett is eljárt az idő. Sokáig egyeduralkodóként tekinthetett a piaci kihívások elé, hiszen az áruszállítás villamosítása talán jó ha egy éve indult be igazán a klasszikus furgonok elektromos változatainak megjelenésével (pl.: Fiat Ducato, Opel Vivaro, VW Crafter, stb.). Ha az európai eredményeket vesszük csak alapul, akkor tudható, hogy kontinensünkön több, mint 42 000 Nissan e-NV200 talált gazdára és hazánkban magam is egyre több vállalkozás által felmatricázott ilyen autót látok.
Az elektromos furgonok szegmense tehát szép jövő elé néz. Folyamatos lesz az átállás a tisztán elektromos meghajtásra, így a 2014 óta velünk élő e-NV200-nak mennie kellett, hogy helyére egy minden tekintetben aktuális kihívó állhasson a Nissan színeiben. Az új Nissan elektromos furgon a Townstar nevet kapta és kész a mai kor áruszállítójának igényeit kielégíteni.
A Nissan Townstar az LCV (Light Commercial Vehicle) kategóriában indul Európában és nem meglepő módon ez az elektromos furgon is azokra a közös a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség égisze alatt kifejlesztett alapokra épül meg, mint a Mercedes-Benz eCitan, vagy éppen a Renault Kangoo Van E-TECH. A Nissan Townstar tudása az alábbi fő paraméterek alapján ismerhető meg:
- 44 kWh (felhasználható) kapacitás (8 év/160 ezer km garancia)
- 285 km WLTP hatótáv
- 90 kW teljesítmény, 245 Nm nyomaték
- Első kerék meghajtás
- CCS töltőcsatlakozó
- Háromfázisú 11 kW AC (opciósan 22 kW) fedélzeti töltő
- Maximum 75 kW DC villámtöltő (0-80 százalékig 42 perc alatt tölthető fel az akkupakk)
A Nissan az újdonsággal szeretné minél nagyobb vásárlóréteg igényeit kielégíteni, így hasonlóan a fent említett két rokonhoz, a Townstar is megvásárolható lesz belsőégésű motorral is, ami ebben az esetben egy 1,3 literes benzines erőforrást jelent. Ezt a felhasznált CMF-C padlólemez teszi lehetővé, amit úgy alkottak meg, hogy be tudja fogadni a belsőégésű és az elektromos hajtásláncokat is.
Hasonlóan az eCitanhoz, a Townstarnak is lesz személy és áruszállító kivitele. Előbbiben 775 liternyi csomagtár várja az utasok dolgait, míg a furgon változat 800 kg teherbírású, raktere 3,9 köbméteres.
Szoftveresen is felkészítették az autót a mai kor igényeire, így a sofőr számára rendelkezésre áll többek között az Apple Carplay és az Android Auto, valamint a vezeték nélküli telefontöltés lehetősége is. A sofőrt két kijelző is ellátja információkkal (8 colos érintőkijelző és egy 10 colos digitális műszerfal). Az árakról és a piaci bevezetésről később nyilatkozik majd a Nissan.