Legalább két évet várnunk kell a tisztán elektromos BMW i5-re

0

A nagy prémium szedánok vásárlóinak nem kell aggódniuk, hiszen a jövőben egyre inkább körvonalazódik a híres német trió (Audi – BMW – Mercedes-Benz) elektromos kiviteleinek megérkezése.

A Mercedes-Benz már ki is állította a maga versenyzőjét a témában, ez lett az EQE és az Audi sem tétlenkedett közben, hiszen az A6 e-tron jövőre felfedi sorozatgyártásra érett formáját. Gyártásindítás tekintetében már más a felállás, hiszen az EQE jövőre, az A6 e-tron pedig 2023-ban gördül le a szalagról. Már csak egy versenyzőről nem tudni semmit, amit a BMW-nek illene kiállítani a startvonalra.

BMW i5 kémfotó

A bajorok nem sietik el az 5-ös BMW tisztán elektromos változatának bemutatását. egyelőre még csak hivatalos képek, vagy infók sincsenek a típusról, ami vélhetően BMW i5 néven mutatkozik be. Ezúttal a német Focus Online magazin közölt némi infót a várható nagy BMW szedánról. A kérdés csak az, hogy az autó a valóságban mit fog mutatni.

A magazin első infója a bemutatkozásra vonatkozik, ami 2023. Hajtáslánc tekintetében a BMW 5. generációs egysége kerülne az i5-be, akárcsak történt az a BMW iX, iX3 és i4 modellek esetében. Az i5 egy olyan új platformra épülne fel, amire egy belsőégésű variáns is épül. Ami az aktuális 5-ös széria utolsó ilyen tagjaként (G60 – 2023 őszén) mutatkozna be.

Ez az új padlólemez hasonló lenne ahhoz, amit az i4 használ, tekintve, hogy ezen modell esetében is épül ugyanarra a padlólemezre belsőégésű 4-es modell. Az Audi és a Mercedes-Benz versenyzőihez képest tehát abban tér el a BMW i5, hogy ennek padlólemezére még mindig építenek majd belsőégésű motoros autót. Nem az alapoktól elektromos autókhoz tervezett padlólemezt kap.

További pletyka, hogy az i5-ből érkezne az M-es kivitel is 515 kW (700 LE) teljesítménnyel. Akkumulátor tekintetében a BMW továbbra is kitartana a prizmatikus cellák mellett, de sajnos a használandó kémiáról nincsenek információk, sem annak beszállítójáról.

A Focus Online még említette a belsőtér kérdését is. Szerintük az a már ismert iX és i4 típusokban megismert utastéri elemekre épül, így az i5 vásárlói is ismerősként ülhetnek majd be az elektromos újdonság utastrébe.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!