Idén augusztusban beszélt a Volkswagen először az ACCELERATE-nevű stratégiájáról. Melynek lényege az, hogy a márka úgy alakítaná ki ügyvitelét és fejlesztési ütemtervét, hogy a vállalat gyorsan és következetesen tudjon alkalmazkodni az autóipar nagy horderejű változásaihoz.

Ennek a stratégiának az egyik fontos eleme az, hogy a Volkswagent egyre inkább szoftver-orientált vállalattá kell tenni. Ennek megfelelően a VW elektromos autóinak is meghatározó eleme lesz a szoftver. Erről újra Ralf Brandstätter beszélt, aki a Volkswagen márkaigazgatója.

„Az Over-The-Air frissítések elérhetősége végre megmutatja a Volkswagen innovatív kapacitását és egy teljesen új, digitális ügyfélélmény alapját képezi. Ugyanakkor lerakjuk az új digitális üzleti modellek alapjait, így elérve ACCELERATE stratégiánk kulcsfontosságú mérföldkövét.”

A vállalat legújabb sajtónyilatkozata értelmében ennek az átállásnak az egyik legfontosabb eleme az autók rendszeres szoftverfrissítésének biztosítása. Mindezt úgy, hogy azt a felhasználók bármikor, bárhonnan megtehessék, ha rendelkezésre áll új frissítés. Ennek első és lényeges eleme lesz az „ID.Software 2.3” elérhetővé tétele minden ID. jármű számára. Idáig csupán egy meghatározott szűk kör tölthette le autójára a szoftvert, teszt-jelleggel, ők az ID. First Mover Club tagjai. Mától már nem exkluzív a frissítés, bármelyik ID. tulajdonos letöltheti.

A jövőben a vállalat azt tervezi, hogy tizenkét hetente ingyenes szoftverekkel látja el ügyfeleit a járművek naprakészen tartása és az ügyfélélmény javítása érdekében. A Volkswagen célja továbbá, hogy új, adat-alapú üzleti modellekkel növelje bevételét a jármű használata során olyan szolgáltatásokért és funkciókért, amelyeket az ügyfél igény szerint megrendelhet, amikor csak szükség van rájuk. Ez lehet például a Travel Assist vagy az akkumulátorok tudásának javítása hosszú utakon, vagy akár az automatizált vezetés egy későbbi, előre megadott időpontban. A Volkswagen úgy látja, hogy az elkövetkező években több százmilliós bevételre lehet szert tenni ezen a piacon.

Az Over-the-Air frissítések a CARIAD-nál készülnek, amik azután a Volkswagen-csoport szoftvercégével szorosan együttműködve jutnak el a járművekhez.

„Az új frissítések a digitális, csatlakoztatott autó központi funkciói. Gyorsan megszokottá válnak majd ügyfeleink számára, ugyanúgy, mint az okostelefonjaiknál ” – mondja Thomas Ulbrich, a Technikai Fejlesztési Igazgatóság tagja. „A szoftverfejlesztés gyors lesz és folyamatos. Rövid ciklusokban dolgozunk, mint egy technológiai vállalat és ennek megfelelően rövid időközönként fogjuk a frissítéseket biztosítani ügyfeleinknek.”

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!