A nagy sikerű Nio ES8 után egy következő bomba ledobására készül a kínai márka. zeúttal nem egy újabb SUV, vagy crossover érkezik meg az öreg kontinensre, hanem egy Európában is népszerű kivitel, egy elektromos szedán.

Az ET7 egy ideje kapható Kínában. Azonban a Nio az európai megjelenés kezdetén világossá tette, hogy ez lesz a második autójuk, amit elérhetővé tesznek az európai vásárlóik számára is. Úgy tűnik, hogy az ET7 megjelenéséhez egy másik impozáns esemény is csatlakozik, vagyis a németországi bemutatkozás, amiről eddig csak feltételezések voltak, meghirdetett pozíciók kapcsán.

A vállalatnál Marco Polo néven futó project (mely az európai nyitást foglalja magában) első állomása Norvégia volt és azzal együtt az első Nio elektromos autók legurítása a teherhajókról. Ráadásul a tervek szerint nem csak autókat hoz ide a Nio, hanem egy komplett szolgáltatáscsomagot és infrastruktúrát is, amiből a legérdekesebb az, hogy a Nio elhozza az akkucseretelepét Európába is!

Ha az ES8 Norvégia, akkor az ET7 Németország. Ezen modelleket 2022-től, vagyis a jövő évtől lehet megvásárolni. A hírt maga a Nio jelentette be (pontosabban William Li, az alapító) az IAA rendezvényén. Az első ET7 modellek 2022 első negyedévében futhatnak be a teherhajókon Kínából. Árakról egyelőre nem szólnak a hírek.

Az ET7 idén januárban mutatkozott be Kínában, teljesítménye 480 kW (kb. 640 lóerő), a nyomatéka pedig 850 Nm. A teljesítményének köszönhetően 0-ról 100-ra való gyorsulása is figyelemre méltó, mindössze 3,9 másodperc. Az autó légellenállási együtthatója szintén elég kiváló, 0,23 Cw.

A szedán háromféle akkumulátorcsomaggal fog érkezni. A legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja 500 km lesz. A közepes változat 700 km-es NEDC hatótáv megtételére lesz képes 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb kapható akkumulátorcsomag pedig 150 kWh-ás lesz, melynek 1,000 kilométeres NEDC hatótávot adtak meg.

Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy az NEDC hatótáv adatok általában nem tükrözik teljes mértékben a valóságot. A legnagyobb akkumulátorcsomaggal elérhető hatótávolság azonban még így is kimagasló, akár több mint 800 kilométert is elmehetünk majd egyetlen töltéssel. A Nio ET7-et az autonóm közlekedéshez szükséges hardverekkel is szép számban ellátták. Összesen 33 szenzort építettek be az autóba, többek között 11 nagyfelbontású kamerát és még LIDAR szkenner is került bele. Az adatok feldolgozásáról pedig 4 Nvidia Orin chip gondoskodik.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!