A spanyol Seat márkából 2018-ban kivált Cupra a kezdetek óta a teljesítményre és a versenyzésre helyezte a hangsúlyt és folyamatosan építette fel a saját brandjét, nagy sikerrel. Akkoriban nagyon más szelek fújtak az elektromos autózás mezején, egy érdekes vadhajtásként volt jelen az autómárkák kínálatában a zöld hajtás. Ezért a Cupra is belsőégésű motorokkal szerelt járművekkel indult neki a sikernek. Első elektromos autójuk egy Leonból átalakított elektromos versenyautó volt, az eRacer, tisztán elektromos meghajtással.
Az első bárki által megvásárolható elektromos Cupra a Formentor Plug-in Hibrid volt. Majd egy évvel később, 2019-ben bemutatkozott az első tisztán elektromos darab a Cupra Tavascan. Sajnos ezt csak 2024 körül rendelhetik meg a vásárlók.
Ám addig sem marad új modellek nélkül a Cupra, hiszen itt van nekünk a Born. A tisztán elektromos Born biztosan Zwickauban fog készülni, tekintve, hogy ez az autó a Volkswagen ID.3 testvérmodellje. Megfűszerezve a Cupra esszenciáival.
Az irányvonal ezen autók alapján eddig is látszott: úton a teljes villamosítás irányába. Mely mától egyben a hivatalos álláspont is a Cupra részéről. Ezt egy sajtónyilatkozatban tudatták az érdeklődőkkel.
Az idejét is meghatározta a márka a teljes átállás kivitelezésének, ami 2030. Sok autómárka választja a 2030-at ezen lépés végső időpontjának, így a Cupra is az évtized végére elmondhatja, hogy száműzte a belsőégésű motort a kínálatából.
A döntésről Wayne Griffiths beszélt, aki a Cupra márka elnöke:
„Célunk, hogy 2030 -ra teljesen elektromos márkává váljunk. Idén dobjuk piacra a CUPRA Born-t, a CUPRA Tavascan 2024 -ben érkezik és a CUPRA UrbanRebel jelenti majd a kihívást az elektromos korszak konvenciói irányában. Az autó 2025-ben érkezik a piacra. Először CUPRA néven jelenik meg, mivel ez lesz az a márka, amely kezdetben a villamosításra összpontosít. Míg a SEAT a hibridekre és a nagy hatékonyságú belsőégésű motorokra fókuszál. Szorosan figyelemmel kísérjük az elektromos autót vásárlók általi elfogadását és az európai infrastruktúra kiépítését.”
Griffiths szavaiból az is kitűnik, hogy a Seat nem igazán erőlteti egyelőre az átalakulást a tisztán elektromos autók felé, így aki ezen hajtásláncban bízik továbbra is, azoknak a Seat egy biztos pont lehet a jövőben.