MEB-Small – a jövő városi elektromos autóinak alapja

0

Bizony sokszor megesik, hogy az autóiparban szállingózó találgatások, pletykák betalálnak. A Volkswagen esetében ismét egy ilyen helyzetről számolhatunk be. Tegnap ugyanis az ID.Life bemutatkozásával együtt egy új e-autós padlólemezt is bemutatott a Volkswagen, melyre ez és még számos elektromos kisautó épül majd fel a közeljövőben. Az új platform nemes egyszerűséggel a MEB-Small nevet kapta.

Ennek az új, dedikáltan a kicsi elektromos autók befogadására szánt padlólemeznek a létezéséről már mi is írtunk tavaly novemberben. Pontosabban arról, hogy a jövőben egy direkt kisautóknak kifejlesztett padlólemezzel készül a gyártó. Csak akkor még MEB-Lite néven ment a találgatás. Mára pedig oda jutottunk, hogy valóság lett ez a padlólemez, melyre elsőként a már említett ID.Life épülhet meg. Persze erre a városi kisautó sorozatgyártására várnunk kell nagyjából 2025-ig.

Az autó kezdőárát 20 000 eurótól ígéri a Volkswagen. Ha valóban tudja tartani ezt az árat, akkor igazán méltó utódot kaphat a ma még forgalomban lévő e-Up!, ami szintén az ID.Life méretkategóriájában játszik. A MEB-Small egyik nagy különbsége a nagytestvér MEB padlólemezhez képest, hogy az újdonság csak elsőkerék-meghajtás befogadására lesz alkalmas. Ellentéteben a MEB-el, ahol játszik az összkerékmeghajtás is.

Az akkumulátorkapacitás is egy fontos kérdése lesz a MEB-Small padlólemeznek. A dolgok jelen állása szerint (alapul véve az ID.Life eddigi tudását) a MEB három választható kapacitása közül a középsőre lőtték be a mérnökök a számokat. A MEB padlólemezes autókat jelenleg 3 kapacitással lehet megvenni: 45/48 kWh, 58/62 kWh és 77/82 kWh. Az ID-Life a tegnapi hírek alapján 57/62 kwh kapacitással jön, tehát nagyjából a MEB-es választék közepébe. A jövőben számos városi, vagy éppen egyszerűen kis testű elektromos Volkswagen megépülését várhatjuk a MEB-Small padlólemezre.

Visszatérve az ID.Life-ra és figyelembe véve a fenti infókat egyre biztosabb, hogy az autó minimum két kiépítésben lesz megvásárolható:

  • Belépő szint: 20 000 eurós nyitóár, bruttó 48, nettó 45 kWh kapacitású akkupakk (300 km WLTP hatótáv)
  • Haladó szint: 25 000 eurós nyitóár, bruttó 62, nettó 57 kWh kapacitású akkupakk (400 km WLTP hatótáv), 172 kW teljesítmény és 290 Nm nyomaték.

A belépő szintet adó ID. Life teljesítménye és nyomatéka vélhetően gyengébb lesz, mint a már ismert adat, ami vélhetően a komolyabb kivitel sajátja lehet.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!