Az elektromos Smart crossover ötlete nem új keletű. A márka 2005-ben(!), a frankfurti autókiállításon megmutatta, miként képzelne egy ilyen autót. Az akkori tanulmányautó a Formore nevet kapta.
Sokáig nem is került elő újra a téma, egészen mostanáig. Amikor kikerült a LinkedIn-re Daniel Lescow írása, aki a márka értékesítési igazgatója. Ebben hosszasan ecseteli egy esetleges Smart crossover megalkotásának lehetőségét.
A ötlet sokaknak tetszett, eleve adott egy közönsége a Smart márkának, ami a mostani esemény hatására még nagyobb lett. A crossover/SUV forma napjaink legjobban keresett formái közé tartozik. Éppen ezért a Smart belépése erre a piacra várható volt. A smart az IAA-n pedig valóságban is megmutatta, hogy miként képzelik el ezt az elektromos újdonságot.
Az autó igen kezdetleges stádiumban lehet, erről árulkodik a modell megnevezése, ami egyszerűen Concept #1 nevet kapta. Mégis sok formai újítás látható az újdonságon, ami a jövő Smart modelljein is visszaköszönhet. Ezen felül a most megismert crossover nagyobb, mint az aktuális ForFour. 4,29 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,7 méter magas. Mivel eleve elektromos autónak építették, a tengelytáv bámulatosan nagy, 2,75 méter. Ezek a számok erősen közelítenek az egyel nagyobb játékosok szintjéhez, mint amilyen például a MINI Countryman.
A várakozásoknak megfelelően ez az autó is a Geely elektromos autós padlólemezére épül majd meg, ami a EA (Sustainable Experience Architecture) néven fut. Ez nem meglepő, hiszen a kínai Geely-nek komoly részesedése van a Smart márkába (konkrétan 50 százalék).
Az autó 21 colos kerekeken fut és az utastérben is megjelent napjaink alap autós kelléke, a tablet-méretű kijelző a műszerfal központi részén. Ez a Concept #1 esetében egy 12,8 colos érintőkijelzős darabot jelent. Ígéret érkezett továbbá a legújabb töltési technológiák és az OTA frissítések integrálására is az újdonság esetében.
Munkamegosztás szempontjából a Mercedes-Benz csapatáé lesz a tervezés, míg a Geely kapja a gyártás és a fejlesztés feladatát. Ha már gyártás, akkor elmondjuk, hogy az új elektromos smart crossover összeszerelése is Kínában fog zajlani. A gyártás pontos helyszíne azonban egyelőre még titkos. A végleges autó és ezzel együtt az értékesítések beindulása jövőre várható.