Hamarosan egy újabb kínai autógyártó termékei fognak megjelenni Európában. Great Wall Motors név alatt. Nincs manapság ebben semmi meglepő, hisz folyamatos a kínai jelenlét erősödése a kontinens autópiacán.
Köszönhetően elsősorban a már jelen lévőknek, mint a NIO, az Xpeng, vagy éppen a BYD. Mindegyikükben közös, hogy régen túlléptek a „papírrakéta”-minőségű, gagyi autók gyártásán. A fenti gyártók bőven képesek olyan minőség produkálására, ami Európában, vagy éppen az Egyesült Államokban is megállja a helyét.
A márka vezérigazgatója Jack Wei szerint nem csak a Great Wall Motors, de a teljes kínai autóipar számára rendkívül fontos időszak a mostani. Elmondása alapján a kínai autómárkák rendkívüli lehetőséget kaptak a terjeszkedésre. Egyik legemlékezetesebb húzásuk az áprilisban bemutatott autójuk ami az ORA márkanév alatt bemutatott Bogár-koppintásuk.
Az ORA és egy másik márka, a WEY lesznek a kijelölt elektromos márkák arra, hogy meghódítsák az európai piacot 2022-től kezdődően. A piaci bevezetés részleteit egyelőre nem dolgozták ki teljesen (vagy csak nem árulják el), de a tervek szerint egy tisztán elektromos kompakt és egy plug-in hibrid SUV forgalmazásával nyitnának. Erről a már zajló IAA müncheni rendezvényén beszéltek.
Az európai terjeszkedésről a Reuters is írt. A hírügynökség arról számolt be, hogy a GWM (Great Wall Motors) képviselői az IAA-n arról beszéltek, hogy hamarosan megkezdik a potenciális német vásárlóktól a WEY Coffe 01 Hybrid nevű SUV-ra az előfoglalási díjak beszedését. A hibrid SUV egy olyan akkupakkal jön, amivel közel 150 km is megtehető tisztán elektromosan.
A WEY mellett a Great Wall Motors elárulta, hogy egy kompakt tisztán elektromos autóval indítja be európai pályafutását ami az ORA védjegye alatt jelenik meg. Az ORA Cat 2022-ben Európába is megjelenik. Az ORA annyit elárult, hogy az európai piacon megjelenő variáns egyetlen töltéssel akár 400 kilométer megtételére is képes lesz.