Ahogy egy kedves barátom mondta egyszer, megeshet minden cég életében, hogy a sales osztály jóval előrébb dolgozik, mint a vállalat többi részlege. A Tesla eddig jól állja a sarat, hiszen joggal gondolhatnánk, hogy a havi több ezer eladott autó erősen rányomja bélyegét a jelenlegi töltőinfrastruktúrára és a szervizhálózatra.
Hogy őszinték legyünk, a Tesla nem annyira brillírozik a szerviz terén, azonban Elon Muskot ismerve ezt a feladatot is meg fogja oldani a márka. Szerencséjükre egy elektromos autó közel sem igényel annyi karbantartást, mint egy belsőégésű. Éppen ezért a Tesla kétféle szervizmodellel is tud dolgozni: egy adott helyszínen létesített szervizzel és egy mobilszervizzel. Utóbbi szervizautók flottáját jelenti, melyek házhoz mennek a kisebb javítások miatt az ügyfelekhez.
Azonban sok feladatot nem tudnak megoldani a mobilszervizes kollégák. Ilyen esetben kell felkeresni a Tesla szervizt. Viszont itt kezdődnek a kisebb-nagyobb gondok. Azt hihetnénk, hogy a márka hazájában, Amerikában biztosan nincsenek gondok a kiépített szervizhálózattal, de a Twittert bogarászva sajnos beleakadhatunk elégedetlen ügyfelekbe is, akiknek gondjuk akadt a várakozási idővel, amit a szervizek telítettsége okoz.
Erről olvashatunk egy JeffTutorilas nevű Twitterező posztjában is. Jeff több, mint három hetes várakozási időre panaszkodik. Természetesen a tweetben megjelölte Elon Muskot, választ várva a helyzetre. Musk pedig igazi Twitterezőként válaszolt is pár órán belül:
Thank for bringing this up. Tesla will expedite service center openings. Have you tried our mobile service that comes to you?
— Elon Musk (@elonmusk) August 30, 2021
A válaszban Musk sajnálatát fejezte ki a szervizek körüli szituációk miatt és felülvizsgálatot ígért az ügyben. Egyben megnyugtatta a Tesla tulajdonosokat, hogy felgyorsítják a szervizközpontok nyitását.
Jeff és még jó pár felhasználó további kérdéseket és megjegyzéseket írt a válasz alá, de Muskra jellemző, hogy egy posztra egyszer reagál. Itt is ez történt. A Tesla vezetője vélhetően rengeteg üzenetet és megjelölést kaphat napi szinten a Twitteren, ennek ellenére jó párra válaszol is.
Mobile service is excellent but there is so much they can’t do which then requires taking a day off work to drive 2.5 hours to service center and hope they finish same day. If not, another day off work and hope they supply a loaner.
— CyberOwners 🦾 (@TeslaTruckClub) August 30, 2021
Also, no loaner is available and the service center keeps the car longer than it needs to be because they don’t work on it right away. On my last service, car was parked for full 2 days before I saw activities on my Tesla app. I had to use Uber for extra 2 days (total of 4 days)
— DocJ’s Tesla S3XYM3 (@OppayahTwitR) August 30, 2021
Tehát egyre több szervizt kell nyitnia a Teslának és illő lenne kelet felé is terjeszkedni. Heteken belül (akár napokon belül) Magyarországon is megnyílik az első hivatalos Tesla szerviz.