Nagy reményekkel indult a Volkswagen a kínai piacon, hogy ők is részesülhessenek az ott berobbant elektromos autó vásárlási láz-adta pénzesőből. A kínai vásárlókat azonban nem igazán sikerült eddig lenyűgözni, hiszen a kínálat ma rendkívül széles, kezdve a hazai márkákkal (pl: NIO, Xpeng, hogy csak a legismertebbeket mondjam), de ezen ázsiai országban szintén jelen van a nagy kihívó, a Tesla is. A sok versenytárs csak egy dolog, de ha a termék sem fogja meg a vevőket, akkor lesz csak igazán nagy a baj.
Korábban írtunk róla, hogy Herbert Diess és a döntéshozók nem igazán elégedettek az elektromos autóik kínai szereplésével, konkrétan bőven elmaradtak az eddigre tervezett számoktól: 80 – 100 000 eladott MEB padlólemezes elektromos VW 2021 végéig.
A Reuters értesülése szerint valami megmozdult Kínában, hiszen az elkeserítően gyenge június után (kevesebb, mint 3000 eladott autó) a július szebb számokat hozott. Majdnem duplázni is tudott a Volkswagen, közel 5800 autót szállítottak ki a vevőiknek. Jelentősen jobb szám, de így is messze van attól, ahol most kéne tartania az eladásoknak. Ha a márka teljesíteni akarja az idénre kitűzött számokat, akkor bele kell húznia és havi 10, de inkább 15 ezerre kellene feltornászni a számokat.
Azért is fontos lenne, mert jelenleg is két olyan üzemben készülnek az elektromos autók, melyek évi 300 000 darabra lettek beállítva. Ezért, ha itt is felfut a termelés, akkor könnyen előállhat az a helyzet, hogy több autó készül, mint amennyit el tudnak adni. Arról nem beszélve, hogy a JAC vállalattal közösen már épül a 3. ilyen gyár Kínában, ahol 350 000 darabot tudnának éves szinten előállítani.
Jelenleg két gyára van a Volkswagennek az országban, ahol elektromos autók készülnek, természetesen mindkettő közös vállalkozásban egy kínai autómárkával (ottani törvényi elvárás az ilyen):
- FAW-Volkswagen, Foshan
- SAIC-Volkswagen, Antig
VW elektromos autókról az alábbi modellek esetében beszélhetünk Kínában: ID.4 (Crozz és X), valamint ID.6 (Crozz és X). Talán segít az eladásokon, hogy az elsődlegesen Európának szánt ID.3 is megjelenhet a jövő év elejétől az országban. Információk szerint az illetékes kínai hatóság (MIIT – Ministry of Industry and Information Technology) már jóvá is hagyta a típus behozatalát.
#SAIC-VW ID.3 market entry might be Dec, to come in 3 ranges.
— Moneyball (@DKurac) July 12, 2021
(XCAR) https://t.co/R02qScswDO