Az egységesített megoldások eredménye a gyorsabb és jobb termelékenység, kisebb költségek mellett. Mindezt a Volkswagen is felismerte és az elektromos autók gyártása terén igyekezni fog minél inkább alkalmazni. Legalábbis az idén márciusban megrendezett Power Day rendezvényen többek között pontosan erről is volt szó. Az egyik legfontosabb komponens az akkumulátor, melyből érdemes minél kevesebb formátumot és kémiát alkalmazni. Ezzel a lépéssel elkerülhető a gyártási nehézségek, nem beszélve a cellák elérhetőségéről, ami napjaink felfutóban lévő termelési rátái mellett igen fontos tényező.
A VW Csoport tervei az egységes cellák gyártásról már tervezés alatt áll és javarészt ők maguk kívánják majd a jövőben ezt megoldani, házon belül. 2030-ig a tervek szerint 240 GWh éves kapacitásra lesz szüksége a Csoportnak ahhoz, hogy ambiciózus terveit megvalósíthassa, 6 saját európai akkumulátorgyáruk segítségével. Eddig az alábbi helyszínek ismertek:
- Nortvolt Zwei, Svédország (Skellefteå)
- Salzglitter, Németország
- Spanyolország (ismeretlen lokáció)
A Volkswagen egyelőre nem sokat árult el az új celláról, de annyi biztos, hogy prizmatikus, tehát téglatest-alakú cellákkal számol. Kémia szempontjából legalább kettőt várhatunk. Az olcsóbb, LFP kémiájúak az alacsonyabb árszinten lévő autókba kerülnek, míg a másik és egyben drágább akkucellák a márkacsoport drágább autóiba. Ezekkel a szabványosított cellákkal a cégcsoport 80 százalékának autóit kívánják ellátni, míg a maradék 20 százalékba egyedi igények szerint gyártandó cellák kerülnek.
A saját fejlesztésű cellákkal a Volkswagen közel 50 százalékos költségcsökkentést remél: 15 százalék a saját tervezésen, 10 százalék a gyártáson, 25 százalék a nyersanyagbeszerzésen. Ráadásul az akkumulátorok újra hasznosítását 95 százalékos rátával határozták meg.
A saját gyártás tehát adott, ám a The Elec magazin szerint elképzelhető, hogy a Volkswagen újabb külső gyártó segítségét is igénybe venné, természetesen a saját megoldásukat gyártatva a kiválasztott vállalattal. A kiválasztott akkumulátorgyár a Samsung SDI. A cikk elmondása alapján folyamatban vannak a tárgyalások a bérgyártásról, mely hírt a témához közelálló informátor elmondására alapoz a magazin. Azonban a tárgyalások tényén túl semmilyen további infó nem tudható.
A bérgyártás alkalmazása nem lenne új dolog, hiszen a Volkswagen Csoport júliusi bejelentése értelmében a Salzglitterben megvalósuló gyárban a kínai Gotion High-Tech Co., Ltd fog besegíteni. 2020-ban a Volkswagen 1,1 milliárd euró értékben bevásárolta magát a kínai akkugyárba. Ezzel a részvények 26%-át tudhatja magáénak. A megállapodás lényege, hogy a két vállalat közösen tesz erőfeszítéseket az „unified cell” kifejlesztése érdekében.