A Volkswagen Csoport SUV modelljei (pl.: Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq, Volkswagen ID.4) egyik közös vonása, hogy az alapforma bemutatása után nem sokkal bemutatásra kerül egy sportosabb vonalakkal megáldott forma is. látalában „sportback”, vagy „sportline” megnevezéssel, ami a Škoda és az Audi esetében már megtörtént. Hátra van még a nagy sikerű ID.4, melynek a Volkswagen igen kiemelkedő feladatot szánt: ennek az autónak kell globálisan is megmutatnia, hogy mit tud nyújtani a vállalat azon vásárlóknak, akik elektromos VW autóban gondolkodnak.
Talán éppen ezért, de az ID.4 kapja meg legutoljára a sportos variánst, időt hagyva az alap formájú ID.4-nek a kibontakozáshoz. Ez a sportos kivitel lesz az ID.5, melynek tesztelését már tavaly november végén lefülelték a szemfüles fotósok és a zwickaui gyártás is már elindult idén februárban, amiről a VW egy Twitter-posztot is megejtett.
A végleges formára még várnunk kell, a Volkswagen most egy sajtónyilatkozatban közölte, hogy a sportos vonalak mellé extra teljesítményt is lehet vásárolni, ez az autó lesz a Volkswagen ID.5 GTX. Az ötlet nem új, hiszen az alapokat nyújtó ID.4-ből is előálltak egy teljesítményre hangolt verzióval. Az ID.4 GTX néven, annak formái és tudása már ismert.
Az ID.5 GTX kapcsán csupán most a külsőt vehetjük még csak szemügyre, azt nem tudni, hogy mi lapul a motorháztető alatt. Csupán annyit, hogy egy duplamotoros, összkerekes autót vásárolhatunk meg jövőre, akár 497 kilométeres hatótávval. Az autó végleges formái szeptember 7-én kerülnek felfedésre az IAA Munich Motor Show-n.
„A GT betűpáros már hosszú ideje a vezetési élményt képviseli” – mondta el Klaus Zellmer, aki a Volkswagen marketing és értékesítési főnöke. „Most az X építi a hidat a jövő mobilitása felé. A fenntarthatóság és a sportosság nem zárja ki egymást, hanem intelligensen kiegészítik egymást.”
Az X az összkerékhajtást is képviseli majd az ide tartozó autók esetében, hiszen az első tengelyre is beköltözik egy elektromos motor, amivel megjelenik az összkerék hajtás az ID. termékcsaládba is. A kiegészítő motor néhány milliszekundum alatt intelligensen bekapcsolódik a hajtáslánc elemi közé, ha nagy teljesítményre, vagy különösen erős tapadásra volna szükség. A GTX kivitelekben aktiválható lesz egy úgynevezett „vontatási” (traction) mód is, amivel állandó jelleggel bekapcsolva tartható a második motor. A teljesítményen túl a tulajdonos számos formatervezési részletben gyönyörködhet, amik mind a GTX kivitel sportosságát hangsúlyozzák.