Az utóbbi években a gyártók az elektromos városi kisautók gyártását valahogy elfelejtette. Jöttek a nagyobb méretű e-modellekkel vagy éppen a városi SUV-okkal, de a kisebb méretű modellek kimaradtak a gyártásból. Persze, érthető, hogy előbb a drágább modellekkel kell felfuttatni az elektromosra való átállást, de már talán elértünk ahhoz a ponthoz, hogy jöhetnek az olcsóbb kis elektromos járgányok is.
Írom ezt azért, mert ha a Volkswagen végleg kivezeti a jelenlegi e-UP!-ot a választható elektromos autók közül akkor már nem igazán lesz alternatíva és a VW Csoportnak nem lenne játékosa ezen a területen, ami természetesen súlyos hiba lenne. Arról már ne is beszéljünk, hogy a Škoda Citigo e iV és a Seat Mii Electric kivezetésével további szegmensekben esnének vissza a VW Csoport esélyei.
A fenti autók mindegyike egy belsőégésű modell átalakításával született meg, így várható volt, hogy sokáig nem maradhatnak majd a kínálatban. Helyüket egy kedvezőbb feltételekkel gyártható triónak kell átadniuk, melyek alapja természetesen a MEB padlólemez lesz. Az első hírek tavaly márciusában bukkantak fel egy lehetséges kisebb ID. családtagról, akkor még erősen az e-Up vonalaira hajazva, de a terv már akkor is az volt, mint azóta is: a „trió” leváltása gazdaságosabban előállítható variánsokkal.
Azóta folyamatosan jöttek a hírek a köztudatban most éppen ID.1 néven futó elektromos autóról. Kezdve azzal, hogy sajnos 2025-ig kell várni egy ilyen elektromosra, cserébe igen kedvező áron lehet majd hozzájutni. A viszonylag távoli időpont annak tudható be, hogy a VW is először a nagyobb árréssel eladható autókat akarja előtérbe helyezni.
Azóta pedig azt is tudni vélik egyesek, hogy a Skoda új elektromos kisautója is a leendő ID.1 alapjaira fog megépülni. Ezek még mind tavalyi hírek.
Azóta nem sok minden került elő a legkisebb családtagról, de most egy német lapértesülés (Automobilwoche) szerint nem került le a VW asztaláról a téma. Sőt! Szerintük a trió hamarosan készen áll a gyártásra, bár a konkrét, eladható darabok csak 2024-től gurulhatnak le a szalagról:
- Skoda: ilyen logóval érkezik meg az új trió első tagja, Elroq néven. Gyártása 2024 közepétől várható – tehát az első olcsó MEB platformos városi autó a Skodától fog érkezni.
- Seat és VW: előbbi Acandra, míg az utóbbi márka ID.1 néven rukkol majd elő a saját megoldásával, mindkettő 2025-ben.
Ezek persze találgatások most még, de nem ez lenne az első hír, ami végül igaznak bizonyul. Ami még fontos az értesülés kapcsán, az az ár: 19 000 eurós kezdőárról szólnak a legújabb hírek.